پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس بجنورد آغاز به کار کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس این استان که مدتی به علت کمبود اعتبار راکد مانده بود، مجدد آغاز به‌کار کرد و تا دو سال آینده به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سرهنگ مهدی الهی‌راد امروز _دوشنبه ششم آذر_ در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار کرد: اسناد دفاع مقدس خراسان شمالی تاکنون جمع‌آوری نشده و همین امر سبب شده است بعضی آثار نابود شود.

وی افزود: این اسناد اکنون در ادارات بایگانی شده است، اما به دلیل کم‌توجهی به این موضوع با آسیب مواجه شده است و گاهی دیگر در دسترس نیستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی تصریح کرد: پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس این استان که مدتی به علت کمبود اعتبار راکد مانده بود، مجدد آغاز به‌کار کرد و تا دو سال آینده باید به پایان برسد، اما در این خصوص نیازمند مشارکت و همکاری تمام سازمان‌ها هستیم.

الهی راد اضافه کرد: ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس خراسان شمالی چندین سال است در زمینی با گستره ۱۲ هکتار آغاز و برای این مجموعه فرهنگی ساختمانی با زیربنای پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: شش سهمیه برای شهدای گمنام به این این استان داده شده است، اما به دلیل نبود یادمان تنها دو شهید گمنام به استان اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: تاکنون تنها ۷۰۰ متر مربع زیربنا ساخته شده و باقی‌مانده پروژه در دست اقدام است.

کد خبر 707501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.