رفع مشکل تامین بچه‌ماهی برای پرورش‌دهندگان در خوزستان

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: با تکثیر و تولید بچه‌ماهی سی‌باس در استان، مشکلات تامین بچه‌ماهی پرورش‌دهندگان قفس، مشاغل روستایی و مزارع پرورش ماهیان دریایی در استان رفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان مرتضی سوری ظهر امروز _دوشنبه ششم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأمین بچه‌ماهی دریایی یکی از مشکلات و دغدغه‌های عمده پرورش‌دهندگان ماهی است برای رفع این مشکل تولید و تکثیر ماهی سی‌باس دریایی برای اولین بار در استان به صورت تجاری آغاز شده است.

وی افزود: با تکثیر و تولید بچه‌ماهی سی‌باس در استان، مشکلات تأمین بچه‌ماهی پرورش‌دهندگان، مشاغل روستایی و مزارع پرورش ماهیان دریایی در استان رفع خواهد شد.

سرپرست اداره کل شیلات استان خوزستان با اشاره به فعالیت پنج مرکز تکثیر ماهیان دریایی در خوزستان ادامه داد: در سال جاری از ۱۸۸ قطعه مولد سی‌باس میزان ۴۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی تولید شده و امید است پس از تأمین کل نیاز استان امکان صادرات بچه‌ماهی به سایر استان فراهم شود.

سوری اضافه کرد: دوره پرورش ماهیان دریایی نظیر «شانک» و «صبیتی» در استخرهای خاکی به‌طور معمول دوساله است، در حالی که ماهی سی‌باس سریع رشد می‌کند و یکی از گزینه‌های مطلوب و اقتصادی پرورش ماهیان دریایی محسوب می‌شود و در یک دوره شش تا هشت ماهه به وزن بازاری می‌رسد.

کد خبر 707494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.