فعال‌سازی دفتر تحول اجتماعی در ۹ محله آسیب‌پذیر قزوین

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: دفتر تحول اجتماعی در ۹ محله از مناطق مختلف قزوین از جمله مهرگان، هادی‌آباد، راه‌آهن، امیدیه، ناصرآباد، چوبیندر، اکبرآباد و لالوها راه‌اندازی و فعال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد خورشیدی امروز -دوشنبه ششم آذر- در جلسه شورای اجتماعی که در شهر جدید مهرگان برگزار شد، اظهار کرد: پس از راه‌اندازی کارگروه حاشیه‌نشینی در وزارت کشور، به منظور کاهش آسیب در محلات، دفتر تحول اجتماعی در استان قزوین هم راستا با سراسر کشور افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه دفتر تحول اجتماعی به عنوان زیر مجموعه وزارت کشور و عضو شورای اجتماعی فعالیت دارد، افزود: این دفاتر ضمن احیا هویت محلی، در ۱۰ عرصه مختلف مسائل محلات را شناسایی و با پشتیبانی از مردم و بازیابی نقش‌هایشان، آن‌ها را در تصمیم‌سازی و مشارکت در برطرف‌کردن آسیب‌های اجتماعی محله سوق می‌دهند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دفتر تحول اجتماعی در ۹ محله از مناطق مختلف قزوین از جمله مهرگان، هادی‌آباد، راه آهن، امیدیه، ناصرآباد، چوبیندر، اکبرآباد و لالوها راه‌اندازی و فعال شده است.

خورشیدی اضافه کرد: برقراری هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و حلقه‌های میانی و آحاد مردم از جمله وظایف این دفاتر است.

وی با اشاره به مسائل و معضلات اجتماعی شهر جدید مهرگان، تصریح کرد: ضروری است که شناسایی، بررسی و حل مسائل مهرگان توسط خود مردم صورت بگیرد، هم‌اکنون دفتر تحول اجتماعی استان، دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در مهرگان بسیج شده‌اند و با همیاری مجموعه‌های مردمی مستقر در این شهر، این هم افزایی بین دولت و مردم محقق شده است و امیدواریم به سرعت مسائل شناسایی و مشکلات رفع شود.

کد خبر 707460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.