۴۰۰۰ هکتار از باغ‌های قزوین شناسنامه‌دار شدند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین از شناسنامه‌دار شدن ۴ هزار هکتار از باغ‌های این استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از شناسنامه‌دار شدن ۴ هزار هکتار از باغ‌های این استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۴ هزار هکتار از باغ‌های استان قزوین شناسنامه‌دار شده‌اند که این طرح ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح در سطح همه شهرستان‌های تابعه اجرا و عملیاتی می‌شود؛ شهرستان‌های قزوین و تاکستان در این طرح پیشرو بوده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد: این طرح با توجه به فراهم شدن زمینه استقرار جدید نظام صنفی کشاورزی و تشکیل اتحادیه‌های صنفی کشاورزی در اتاق اصناف کشاورزی شهرستان‌های تابعه، همچنین بهره‌مندی از ظرفیت طرح نظام صنفی کشاورزی در امر ساماندهی و هویت‌بخشی همه تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش جهت تکمیل داده‌های آماری صدور شناسنامه اراضی باغ‌ها در استان اجرا می‌شود.

عطایی در ادامه بیان کرد: این طرح با هدف شناسایی باغ‌های استان و تولیدکنندگان حوزه باغبانی برای ساماندهی و پایش مبادی تولید محصولات باغبانی و استانداردسازی تولیدات باغبانی به‌ویژه در حوزه صادرات برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: این طرح با جدیت در سطح شهرستان‌های تابعه در حال پیگیری و اجرا است و باغداران استان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های مربوطه و اتاق‌های اصناف کشاورزی در شهرستان خود نسبت به ثبت‌نام و دریافت شناسنامه باغ و پروانه کسب کشاورزی اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد: با توجه به دستورالعمل وزارت متبوع، همه خدمات و امتیازات ارائه شده توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه و مراکز جهاد کشاورزی با ارائه شناسنامه باغ به باغداران انجام می‌شود.

کد خبر 707439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.