ضرورت احداث دانشگاه صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمادگی لازم با هدف ایجاد زیرساخت‌های احداث دانشگاه صنعتی در استان فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده امروز _ دوشنبه ششم آذر_ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به‌ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این استان یک درصد خاک و یک درصد جمعیت کشور را دارد و ۱۰ درصد از روان آب‌های کشور یعنی ۱۱ میلیارد متر مکعب آب در این استان جاری است که نه میلیارد متر مکعب آن از استان خارج می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد نفت صادراتی کشور از استان ما صادر می‌شود و یکی از ابر مخزن‌های نفت جهان در شهرستان گچساران است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شاخص مردمی استان، خاطرنشان کرد: صددرصد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شیعه ۱۲ امامی هستند و جمعیت بسیار بالایی از ما را سادات تشکیل می‌دهد. استانی بودیم که در اعزام به جبهه رتبه اول را داشتیم و تنها استانی در کشور هستیم که توسط رژیم ستمشاهی دو بار بمباران هوایی شدیم.

احمدزاده اضافه کرد: سهم ما از وزارت علوم تکمیل نیست، هرچند دانشگاه‌های متعددی در استان داریم، اما این استان با داشتن پتروشیمی نفت و گاز و فولاد نیاز به دانشگاه صنعتی دارد.

وی تصریح کرد: در سفری که دبیر وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی به استان ما داشتند موافقت شد تا مجوز دانشگاه صنعتی به کهگیلویه و بویراحمد ارائه شود. این امکان را داریم تا بسترهای لازم را فراهم کنیم. هیئت علمی به صورت پراکنده در استان وجود دارد و با احداث این دانشگاه تحرکی در حوزه صنعت ایجاد و همپای استان‌های دیگر می‌شویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بعضی نارسایی‌ها در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: هر چند نارسایی‌هایی داریم اما در سفر دولت به استان هزار میلیارد تومان برای دانشگاه علوم پزشکی و مبلغ خوبی هم برای سایر دانشگاه‌ها در نظر گرفته شد هر چند برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه آزاد دیده نشدند و باید حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

کد خبر 707434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.