توسعه هم‌زمان اَبَرطرح خرمای مجول کشور با زیرساخت‌های منطقه

استاندار هرمزگان گفت: هم‌زمان با پیشرفت بزرگ‌ترین مزرعه خرمای مجول کشور در این استان، زیرساخت‌های منطقه نیز توسعه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در روند بررسی توسعه زیرساخت‌های شهرستان‌های بشاگرد و جاسک که با حضور معاونان استاندار و فرمانداران بشاگرد و جاسک و مدیران کل برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین نخلستان خرمای مجول که خرمایی اقتصادی و دارای بازار بین‌المللی است در دشت پلپلک در حال احداث است و پیشرفت طرح نیز مناسب بوده است.

وی افزود: توسعه این طرح در منطقه ایجاب می‌کند که به فراخور آن طرح‌های توسعه‌ای در حوزه آب‌رسانی، راه، آبخیزداری، آموزش، تربیت‌بدنی، بهداشت، درمان، مخابرات و زیرساخت‌های ارتباطی با نظر فرمانداران جاسک و بشاگرد تعریف شود تا توسعه متوازن منطقه نیز محقق شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: شهرک مطهر می‌تواند محلی برای توسعه مسکن مورد نیاز نیروی انسانی باشد و اگر سرمایه‌گذار نیز این شهرک را مناسب ببیند حاضر هستیم برای احداث مسکن تسهیلات ارائه کنیم و توسعه زیرساخت‌های شهری را نیز انجام دهیم.

دوستی تصریح کرد: سرمایه‌گذار جهت ورود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای روستاهای پیرامونی این طرح اعلام آمادگی کرده است و از طرفی آماده‌ایم در طرح‌های بزرگ با سرمایه‌گذار مشارکت داشته باشیم و کارهای عمیقی در راستای حل مشکلات منطقه انجام شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: نیروی انسانی این قطب اقتصادی حتماً باید از جوامع بومی و محلی تأمین شود، از این‌رو هنرستان تخصصیِ مرتبط در این منطقه احداث می‌شود؛ باید بتوانیم از ظرفیتی که در شرق استان با کشت مجول ایجاد شده است، برای سایر نقاط هرمزگان نیز استفاده کنیم و اصلاحات باغ‌ها را تسریع بخشیم.

دوستی ادامه داد: خرمای مجول باید در تمام نقاط دارای پتانسیل استان نیز کشت شود و نخل‌های مسن و کم‌بازده موجود در استان با این نوع از نخل جایگزین شود تا ارزش‌افزوده کشت خرما در استان چندین برابر شود؛ از این‌رو ایجاد مرکز تحقیقات کشاورزی در منطقه پلپلک باید بررسی شود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای طرح‌هایی برای ذخیره آب باران‌های مونسون و تابستانی منطقه جاسک و بشاگرد گفت: آب باران این منطقه باید برای توسعه اقتصادی صرف شود و پروژه‌های خوبی را هم در دست داریم.

استاندار هرمزگان گفت: طرح‌های جدیدی را برای تقویت موتور اقتصادی شهرستان‌های جاسک و بشاگرد در دست اجرا و مطالعه داریم.

کد خبر 707421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.