افزایش حیوان گزیدگی در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از افزایش گازگرفتگی توسط سگ در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران علی عباسی اظهار کرد: در هفت ماه سال جاری، ۷۵ مصدوم ناشی از گزش سگ برای معاینه و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه که از این موارد ۵۵ نفر مرد و بقیه زن هستند، افزود: خطر گاز گرفتن سگ بسیار جدی است و بهتر است که اگر این اتفاق برای فردی پیش آمد، حتماً به پزشک مراجعه کند، به عنوان مثال اگر سگ ناحیه‌ای از بدن شما را گاز گرفته باشد و بر اثر آن شکاف یا بریدگی عمیقی ایجاد شده باشد، باید سریع به پزشک مراجعه کنید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان بیشترین آمار گازگرفتگی توسط سگ مربوط به شهرستان‌های ساری با ۱۴، رامسر با ۱۱ و بابل با ۱۰ نفر و کمترین آن مربوط به شهرستان‌های بابلسر، بهشهر، جویبار، محمودآباد، فریدونکنار و نکا، هر کدام با یک مورد گزارش شده است.

عباسی اضافه کرد: سال گذشته ۱۰۴ نفر (افزایش هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل) مصدوم ناشی از گاز گرفتگی سگ برای بررسی معاینه و تعیین خسارت به پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۷۹ نفر مرد و بقیه زن بودند.

کد خبر 707417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.