تعیین شاخص‌های فرهنگی مدیران ضرورت دارد

دبیر جبهه انقلاب فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از ارکان دولت اسلامی مدیرانی هستند که بینش و نگرش دینی دارند، در سطوح شهرستانی باید شاخص‌های فرهنگی داشته باشیم؛ مدیری که تعریف فرهنگ را نمی‌داند، چگونه می‌تواند برای مردم تصمیم‌گیری کند؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد ستار هدایت‌خواه صبح امروز _دوشنبه ششم آذر_ در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: توجه به شورای فرهنگ عمومی در دولت سیزدهم رشد داشته است و چندین جلسه با حضور مسئولان کشوری از جمله رئیس‌جمهور برگزار شده که بیانگر توجه جدی به شورای فرهنگ عمومی است.

وی افزود: یکی از این موارد ضرورت ثبات سیاست‌های فرهنگی نظام است که با تغییر دولت‌ها این سیاست‌ها به‌طور کامل عوض می‌شود و باعث شده است که نتوانیم یک خط مشی ثابت را برای حوزه فرهنگی در پیش بگیریم که شورا باید تدبیر و چاره‌اندیشی کند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نکته دوم مردمی‌سازی و نقش‌آفرینی مردم در حوزه فرهنگی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در مبانی دینی مورد توجه قرار گرفته است، چنانچه در سایر حوزه‌ها سابقه تشکل‌های مردمی نداشته باشد، در حوزه فرهنگی این سابقه وجود دارد و شورا باید در این زمینه سیاست‌هایی را تدوین کند.

هدایت‌خواه تصریح کرد: نکته دیگر نقش‌آفرینی شورا در انتخاب وزرای فرهنگی است، زمانی که شورا در مورد رئیس یک دانشگاه نقش‌آفرینی دارد، چرا در انتخاب وزیری که ده‌ها دانشگاه را زیر نظر دارد، نباید نقش‌آفرینی کند؟ شورا باید نقش‌آفرینی داشته باشد و به ثبات سیاست و بهبود وضعیت فرهنگی کمک کند.

وی تاکید کرد: تعیین شاخص‌های فرهنگی مدیران موضوع دیگری است و معتقد هستیم همه مدیران در حوزه فرهنگی مسئولیت دارند، یکی از ارکان دولت اسلامی مدیرانی هستند که بینش و نگرش دینی دارند. در سطوح شهرستانی باید شاخص‌های فرهنگی داشته باشیم؛ مدیری که تعریف فرهنگ را نمی‌داند، چگونه می‌تواند برای مردم تصمیم‌گیری کند؟

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مورد به‌ویژه در دانشگاه‌ها و گزینش اساتید باید بیشتر مورد توجه باشد، برخی اساتید نگرش سکولاریسم دارند و از جمهوری اسلامی حقوق می‌گیرند، اما علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به این موضوع بپردازد.

هدایت‌خواه افزود: ارزیابی عملکرد مدیران موضوع دیگری است که باید مورد توجه باشد، برای اینکه شورا فعال شود باید میزان حضور و اهتمام مدیران به مصوبات شورا مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر تدوین آئین‌نامه هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی باید بر هزینه‌کرد بودجه‌های فرهنگی نظارت کند و پیش‌بینی اعتبار لازم دیگر موضوعی است که باید مورد توجه شورا باشد تا مصوبات ضمانت اجرایی کافی داشته باشد.

کد خبر 707404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.