اجرای طرح هفت‌سنگ در محلات و مدارس شهر قزوین

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین از اجرای طرح هفت‌سنگ در محلات و مدارس شهر قزوین خبر داد و گفت:‌ این طرح بر اساس برنامه پنج‌ساله تدوین شده است و برنامه‌های ورزشی و فرهنگی متناسب با ایام هفته در سطح محلات و مدارس شهر قزوین برگزار خواهد شد.

قاسم اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اجرای طرح هفت‌سنگ با محوریت اجرا در مساجد، مدارس و محلات خبر داد و اظهار کرد: این طرح بر اساس برنامه پنج‌ساله تدوین شده است و متناسب با ایام هفته برنامه‌های ورزشی و فرهنگی در سطح محلات و مدارس شهر قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: شاخص‌های مرتبط با روزهای هفته، از جمله کاهش نرخ آسیب‌های اجتماعی، میزان توانمندی شهروندان، شناسایی و پاسداشت مفاخر و نخبگان شهر، رشد ارائه آموزش‌های شهروندی و شهرنشینی، اعتلای جایگاه گردشگری قزوین به عنوان پایتخت هنر خوشنویسی، میزان تحرک شهروندان و ایجاد نشاط از طریق ورزش در این طرح لحاظ شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به برنامه‌های طرح فرهنگی و هنری محله‌محور هفت‌سنگ خاطرنشان کرد: برپایی کارگاه‌های هنری، نمایشگاه عکس و پخش فیلم، کارگاه‌های ادبی و رسانه، کارگاه‌های آموزشی صنایع دستی و جمعه‌های مهدویت با محوریت کارگاه‌های مهدویت از جمله این برنامه‌ها است.

اللهیاری اضافه کرد: همچنین در چارچوب طرح هفت‌سنگ شاهد برگزاری برنامه‌های دوشنبه‌های ورزش و نشاط با برنامه‌های ورزشی مفرح، سه‌شنبه‌های گردشگری با معرفی آثار تاریخی و هویتی شهر قزوین، چهارشنبه‌های خانواده جشنواره مادر و دختری و پدر و پسری در مدارس و محلات شهر قزوین خواهیم بود.

وی ادامه داد: در ضمن در حوزه فعالیت‌های اجتماعی محله‌محور هم برنامه‌هایی از قبیل کارگاه‌های توانمندسازی، پنجشنبه‌های سلامت با ارائه خدمات سلامتی در راستای کاهش آسیب‌های جسمی و یکشنبه‌های شهروندی با رویکرد تخصصی موضوعات حوزه مدیریت شهری را برگزار خواهیم کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین همچنین ضمن تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تصریح کرد: ضرورت دارد در مناطق منفصل شهری فضاهایی برای کتاب‌خوانی اختصاص پیدا کند و از سوی دیگر سهم ۰.۵ درصدی از درآمدهای شهرداری به امور کتابخانه‌ها ب‌طور مستمر پرداخت شود که البته ما نگاهمان در این حوزه حمایتی است و از سازمان زیباسازی هم مطالبه کردیم که یکی از بیلبوردهای سطح شهر برای معرفی کتاب به شهروندان اختصاص پیدا کند که امیدواریم این موضوع محقق شود.

کد خبر 707401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.