عیار پسران مورایس بالاست / بازی سپاهان و نیروی هوایی ۶ امتیازی است

مهاجم سابق تیم سپاهان گفت: در گروه C لیگ قهرمانان آسیا، سه تیم شانس صعود به‌عنوان سرگروه را دارند، از این‌رو بازی با نیروی هوایی برای سپاهان، شش امتیازی است و این تیم محکوم به پیروزی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته پنجم و پیش از پایانی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، امشب و فردا برگزار خواهد شد و تا حدود زیادی، تکلیف تیم‌های صعودکننده به دور حذفی، مشخص می‌شود.

در گروه C، شرایط به‌شدت حساس و نفس‌گیر دنبال می‌شود؛ جایی که الاتحاد عربستان، سپاهان ایران، نیروی هوایی عراق و آلمالیق ازبکستان حضور دارند.

در این گروه، امشب و از ساعت ۱۹:۳۰، ابتدا الاتحاد که چند روز پیش مارچلو گایاردوی آرژانتینی را جایگزین نونو اسپیرتیو سانتو کرده، در جده میزبان آلمالیق ازبکستان است، جدال رفت دو تیم، با سه گل به سود زردهای عربستان تمام شده است. سپس ساعت ۲۱:۳۰، سپاهان در ورزشگاه آزادی از نیروی هوایی عراق پذیرایی می‌کند. طلایی‌پوشان هم در عراق مقابل حریف با تساوی دو بر دو متوقف شده‌اند.

در این گروه الاتحاد هر چهار بازی قبلی خود را با برد پشت سر گذاشته و صدرنشین است، البته که دیدار رفتش با نماینده کشورمان، با حکم انضباطی AFC، سه بر صفر به سود رقیب عربستانی زده شد.

سپاهان و نیروی هوایی هم با ۷ امتیاز دوم و سوم هستند، این در حالی است که برتری ۹ گله برابر آلمالیق، تفاضل گل طلایی‌پوشان دیار زاینده‌رود را مثبت ۸ کرده و تفاضل نماینده عراق مثبت ۲ است، همین موضوع سبب شده تا پسران مورایس دست بالاتر را برای صعود داشته باشند.

آلمالیق ازبکستان هم تیم آخر جدول گرده C این رقابت‌هاست، شاگردان میرجلال کاسیموف که از یک بازیکن ایرانی به نام سیاوش حق‌نظری هم در ترکیب خود بهره می‌برند، بدون امتیاز و با تفاضل منفی ۱۵، رتبه آخر گروه را اشغال کرده‌اند.

به مناسبت جدال سپاهان با نیرو هوایی عراق، با سیدمحمدمهدی سیدصالحی، دارنده کفش طلای آسیا و ستاره سابق سپاهان گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.

سیدمهدی سیدصالحی حرف‌هایش را این‌طور آغاز کرد: همیشه بازی نمایندگان ایران با تیم‌های عراقی، حساسیت بالایی داشته‌، به این دلیل که سطح فوتبال آن‌ها نسبت به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس، به ایران نزدیک‌تر است و همان‌طور که دیدیم، بازیکنانی که از این کشور در لیگ‌برتر ما بازی می‌کنند، بسیار سریع با شرایط تطبیق پیدا می‌کنند. در مسابقه رفت، شاگردان مورایس روحیه خوبی نداشتند و نتوانستند کیفیت بالای خود را نشان دهند.

وی افزود: به نظرم نیروی هوایی هفته قبل هم خوش‌شانس بود که توانست با برتری مقابل الاتحاد زمین را ترک کند. نماینده عربستان موقیعت‌های زیادی خلق کرد، اما نیروی هوایی از تک‌فرصت‌ها بهره بُرد و حالا سه تیم گروه، شانس صعود به عنوان سرگروه را دارند و معادلات کمی پیچیده شده است. این جدال برای سپاهان شش امتیازی است، آن‌ها محکوم به پیروزی هستند، البته که حریف هم بسیار منسجم و عالی کار کرده است، با توجه به مصاف دور رفت، آن‌ها یک مهاجم خطرناک به اسم جاسم دارند که گلزن قهاری است و بسیار خوب در محوطه هجده‌قدم صاحب توپ می‌شود.

سیدصالحی ادامه داد: مطمئناً نیروی هوایی در ورزشگاه آزادی بسته بازی خواهد کرد و چشم به ضد حملات خواهد داشت، سپاهان هم باید با توجه تفکرات تهاجمی مورایس، هجومی وارد زمین شود، فقط کافی است که بازیکنان، در خط دفاع، هوشیار باشند و دفاع تیمی را به‌خوبی انجام دهند تا اسیر نشوند. آن‌ها باید به محض از دست دادن توپ، در سریع‌ترین زمان بازپس‌گیری را انجام دهند و اجازه ندهند، فضایی بین خط هافبک و دفاع ایجاد شود.

عیار پسران مورایس بالاست/ بازی سپاهان و نیروی هوایی شش امتیازی است

بازیکن سابق سپاهان در خصوص دعوت هفت بازیکن طلایی‌پوش به اردوی تیم ملی و احتمال خستگی آن‌ها اظهار کرد: دعوت از هفت سپاهانی، نشان می‌دهد عیار پسران مورایس بالاست و سرمربی تیم ملی روی آن‌ها نظر مثبتی دارد. پس از بازی با هنگ‌کنگ، آریا یوسفی، حسین‌نژاد و محمد قربانی راهی اصفهان شدند، از آن طرف، دیدید که مرد پرتغالی در مسابقه با استقلال خوزستان از نفرات اصلی خودش استفاده نکرد، پس بنابراین آن‌ها استراحت جزئی داشته‌اند و احتمالاً آماده‌اند.

وی اضافه کرد: در سطح آسیا و حوزه خلیج‌فارس، تیم‌ها هر سه روز یک‌بار بازی دارند، به عنوان مثال النصر شنبه بازی داشت و امشب با پرسپولیس جدال دارد، الهلال هم به همین شکل؛ پس این نشان می‌دهد که تیم‌ها بایدطوری برنامه‌ریزی کنند که آماده باشند، مورایس این کار را مقابل استقلال خوزستان به خوبی انجام داد، نه اینکه بگوییم افرادی که بازی کردند، جزو نفرات اصلی نبودند، همه بازیکنان مهم هستند، اما مورایس به افرادی که در طول فصل بیشتر به میدان رفته بودند، استراحت داد. اینکه از تیم سپاهان هفت بازیکن راهی تیم ملی شدند، نظر کادر فنی است، ما نمی‌توانیم بگوییم از فلان تیم، بازیکن کمتری دعوت کن‌؛ چراکه هر بازیکنی آرزو دارد پیراهن تیم ملی فوتبال را بپوشد، به‌خصوص بازیکنان جوانی مثل آریا یوسفی، حسین‌نژاد، یا محمد قربانی.

سیدصالحی ادامه داد: آریا یوسفی پس از اینکه در تیم ملی به صورت فیکس به میدان رفت، وقتی به سپاهان برگشت، با انگیزه بیشتری جنگید و دو گل زد؛ در حالی که او قبل از آن، در یکی دو مسابقه عملکرد مطلوبی نداشت، پس نباید به این موضوع یک‌طرفه نگاه کرد، بلکه باید کارشناسانه به آن پرداخت.

کارشناس فوتبال در خصوص ضعف خط دفاعی سپاهان و نتیجه بازی با نیروی هوایی گفت: به‌هیچ‌وجه نمی‌توان در خصوص نتیجه، نظر قاطعی داشت، بلکه باید روز مسابقه، شرایط دو تیم را ارزیابی کنیم‌، قبل از مسابقه نیروی هوایی مقابل الاتحاد در عراق، همه معتقد بودند نماینده عربستان پیروز می‌شود، اما همه دیدیم که نتیجه برعکس شد. به نظر من برای پوشش ضعف خط دفاعی، باید دوندگی هافبک‌های سپاهان بیشتر شود. در بازی مقابل پرسپولیس، جنگندگی هافبک‌های تیم مورایس، اجازه نداد پسران یحیی، به قلب دفاع نفوذ کنند. گلزنی سپاهان به نیروی هوایی، باعث می‌شود تیم عراقی جلو بیاید و آن موقع می‌توان از فضای خالی پشت مدافعان حریف استفاده کرد.

بازیکن سابق سپاهان در پایان گفت: از لطف تک‌تک هواداران سپاهان سپاسگزارم، من خودم را همیشه هوادار این تیم دانسته‌ام، گاهی مواقع صحبت‌هایی مطرح می‌شود که سیدصالحی به تماشاگران خط می‌دهد و دنبال پست و مقام است، این‌ها من را ناراحت می‌کند، ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید «آنچه از دل برآید، بر دل نشیند»، هوادار سپاهان می‌داند که من به‌خاطر حضورم در اصفهان و عِرقَم به باشگاه، مدیون طلایی‌ها هستم، چراکه با تمام وجودم تلاش کردم و بدون منت، در سپاهان کمترین پول را دریافت کردم.

کد خبر 707357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.