آتش‌بس در غزه احتمالا ۴ روز دیگر تمدید می‌شود

روزنامه آمریکایی خبر داد مذاکره‌کنندگان امیدوار هستند که آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم‌صهیونیستی چهار روز دیگر تمدید شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع خبر داد که مذاکره‌کنندگان امیدوار هستند که آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونستی تا چهار روز دیگر تمدید شود.

وال‌استریت ژورنال در گزارش خود افزود: در صورت تحقق تمدید آتش‌بس، امکان آزادی ۴۰ تا ۵۰ اسیر بیشتر در غزه فراهم خواهد شد.

از سوی دیگر، ساعتی پیش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی خبر داد که شورای جنگ رژیم صهیونیستی امشب نشستی را برگزار می‌کند تا امکان تمدید آتش‌بس در غزه را بررسی کند.

آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده است؛ این آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

این آتش‌بس به منظور ارسال کمک‌های امدادی به نوار غزه و مبادله اسرا اجرا شده است، تاکنون دو مرحله از تبادل اسرا با کمک نیروهای صلیب سرخ اجرا شده است.

خبرگزاری تشکیلات خودگردان می‌گوید نیروهای اسرائیلی پس از اعلام آتش‌بس به ۱.۷ میلیون آواره فلسطینی که در زمان جنگ به جنوب غزه پناه برده بودند، نه اجازه رفتن به خانه‌هایشان را می‌دهند و نه اجازه می‌دهند به دنبال اعضای مفقودشده خانواده‌هایشان زیر آوارها باشند؛ خانه‌هایی که اکثر آن‌ها در جریان جنگ در شمال یا مرکز نوار غزه یا به‌طور کامل یا به‌طور جزئی ویران شده است.

منبع: فارس

کد خبر 707356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.