دیدار استاندار کرمانشاه با پنج عضو کابینه دولت و سه مقام ملی

روزهای آخر آبان و اول آذرماه، دهه ای پُربار برای کرمانشاه بود. در این دهه، استاندار کرمانشاه با همراهی جمعی از مسئولان استان با پنج عضو کابینه دولت سیزدهم و سه مقام ملی دیدار و مهمترین مطالبات و نیازهای استان را پیگیری کرد که اعتباراتی جدید و آورده های گره گشایی برای استان به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه و نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، محمد طیب صحرایی، استاندار کرمانشاه با همراهی عبدالرضا مصری، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در اوایل هفته چهارم آبان ماه به سراغ مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی رفتند. جلسه‌ای که پُر از مصوبات عملیاتی بود.

بر پایه این گزارش از جمله تخصیص اعتبار تکمیل تقاطع غیر همسطح سه راه قزانچی و پل نوروزآباد توسط وزارت راه و شهرسازی، تخصیص اعتبار لازم برای عملیات اجرایی محور فرعی شرقی کرمانشاه حد فاصل شهرک کهریز تا کنار گذر شرقی و آغاز عملیات اجرایی آن، تخصیص زمین جایگزین توسط وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مستضعفان برای اتمام پروژه ۵۴۰۰ واحدی، رفع موانع و تأمین اعتبار بهسازی محورهای کرمانشاه - هلشی - هلیلان، کرمانشاه - کوزران و میان راهان- قلعه شاخانی، رفع کمبودهای خط آهن کرمانشاه جهت افزایش سرعت و انجام مطالعات لازم برای خط آهن همدان به کنگاور و کرمانشاه، تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال جهت ایجاد دیوار حائل مسکن مهر تلاش و ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت تنخواه برای پروژه ۷۱۲ واحدی نهضت ملی مسکن دولت آباد.

اما، باز کردن گره کور «تله کابین کرمانشاه» محور دیدار محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بود که با حضور نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و شهردار کرمانشاه برگزار و مقرر شد هیأت فنی وزارت میراث به کرمانشاه عزیمت و با نظر مساعد نسبت به حل مشکل تله کابین اقدام کند. رفع موانع ساخت و سازهای استان در حوزه میراث فرهنگی، دیگر توافق این نشست بود.

دیدار دیگر استاندار کرمانشاه با علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو بود. در این دیدار که نایب رئیس مجلس هم حضور داشت، مقرر شد که طرح‌های آبرسانی اضطراری به شهرهای کرمانشاه، هرسین و جوانرود با تخصیص اعتبارات مناسب تا پیش از آغاز فصل تنش آبی سال آینده مرتفع شود. تکمیل خط انتقال آب شرق کرمانشاه و تسریع در رفع تنش آبی روستاهای استان هم توافق دیگر جلسه بود. خط انتقال آب شرق کرمانشاه اکنون ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

دیدار صحرایی با محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی هم ارمغان خوبی برای کرمانشاه داشت. در این دیدار که با حضور محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، وزیر جهاد کشاورزی با تخصیص اعتبار لازم برای ۱۶ پروژه بزرگ کشاورزی و دامپروری استان کرمانشاه، تجهیز و آماده سازی ۶ شهرک کشاورزی استان، جبران کمبود کود و بذر، عرضه مناسب گوشت و مرغ در استان و تخصیص و افزایش تسهیلات مورد نیاز برای کشاورزان و دامپروران استان موافقت کرد.

در ادامه دیدارهای این روزهای اول آذرماه، رونق تولید و کسب و کار در خودروسازی کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت و یک تفاهم‌نامه سه جانبه به امضای نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، استاندار کرمانشاه و مدیر عامل شرکت ایران خودرو کشور رسید که در مهمترین محور آن، شرکت ایران خودرو متعهد به تخصیص یک نمونه خودرو مونتاژی به منظور افزایش ظرفیت و تحقق کامل مصوبه سفر مقام معظم رهبری در سایت کرمانشاه شد. این موضوع یعنی، ایجاد خط تولید خودروی جدید و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در کرمانشاه.

دیگر پیگیری استاندار کرمانشاه، دیدار با دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بود که با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری انجام شد. در این دیدار، طرح جامع ساماندهی معتادان متجاهر استان پیگیری شد. اسکندر مؤمنی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور هم با تأمین هزینه‌ها، خودرو و تجهیزات مورد نیاز مجتمع اشتغالزایی و صیانت شهرستان کنگاور موافقت کرد. این مجتمع بزرگ پس از چند دهه بی استفاده بودن، اکنون قرار است میزبانی معتادان بهبودیافته استان برای مهارت آموزی و اشتغالزایی باشد. طرحی که علاوه بر نجات این بیماران و بازگرداندن آنها به زندگی عادی، بنا دارد در بلندمدت، پدیده معتادان خیابانی و آسیب‌های ناشی از آن مانند سرقت‌های خرد را مهار کند.

سرِ حوزه شهری و روستایی هم از دیدارهای استاندار، بی کلاه نماند. خودرو کمپرسی و خودرو حمل زباله مکانیزه، ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۴ هزار تن قیر رایگان هم ارمغان دیدار نایب رئیس اول مجلس و استاندار کرمانشاه با رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای بخش‌های کوزران، ماهیدشت، قلعه شاخانی و هلشی کرمانشاه بود.

پایان هفته نیز پای یک مقام ارشد ملی به میان آمد. این بار اما استان و استاندار کرمانشاه میزبان بود و مهندس محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور میهمان. بازدید از سه طرح مهم استان یعنی راه آهن کرمانشاه – خسروی، بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی مرکز استان و منوریل کرمانشاه و تصمیم گیری برای تسریع در تکمیل این طرح‌ها، مهمترین برنامه معاون رئیس جمهور در کرمانشاه بود. استاندار کرمانشاه توضیحات لازم را به مهندس منصوری داد و درخواست‌های مهم مردم استان را هم مطالبه کرد. از جمله تکمیل راه آهن، تقویت حوزه حمل و نقل استان، تکمیل سامانه گرمسیری و اجرای سامانه سردسیری، انجام سفر رئیس جمهور به استان در دی یا نهایتاً بهمن ماه و چندین درخواست دیگر. معاون اجرایی رئیس جمهور هم از گشایش اعتباری جدید برای استان کرمانشاه در آینده نزدیک خبر داد.

اما نکته مهم درباره خروجی دیدارها این است که اعتبارات مصوب آنها از محل اعتبارات متمرکز کشوری تأمین می‌شود و جدا از سهمیه‌های جاری استان است.

کد خبر 707343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.