مرکز پژوهش‌های شهرداری کرمان راه تصمیمات سلیقه ای را می‌بندد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان گفت: مرکز پژوهش های شهرداری موجب جلوگیری از تصمیم گیری های نادرست در بین مدیران شده و از تصمیمات خام و سلیقه ای پیشگیری می کند و نگرش اهمیت به پژوهش قبل از تصمیم گیری را ترویج می دهد.

وحید خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های شهرداری به منظور ترویج و تسهیل انجام تحقیقات در حوزه‌های مختلف مرتبط با شهرداری، کمک به کاهش آزمون و خطا در تصمیم گیری‌ها و بهره‌گیری از خرد جمعی و دانش روز راه اندازی شده است.

وی بیان راهکارهای نوین و ابتکاری در مرکز را برای مواجهه با چالش‌های شهری مهم دانست و افزود: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شهرداری کرمان می‌تواند به درک بهتر مشکلات شهری و اتخاذ تصمیمات مطلوب در زمینه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان ادامه داد: همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به منظور استفاده از منابع علمی و تحقیقاتی بروز و ارتقا سطح دانش و کیفیت خدمات شهرداری در برنامه مرکز پژوهش‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات این مرکز به رضایتمندی شهروندان منجر خواهد شد، گفت: تحقیقات مرکز پژوهش‌ها هدفمند و کاربردی براساس نیازها و چالش‌های مطرح شده انجام می‌شود و می‌تواند در فرآیند برنامه‌ریزی‌های شهرداری نقش مؤثری ایفا کند.

خطیبی از تشکیل هفت کارگروه تخصصی ذیل این مرکز خبر داد و افزود: این کارگروه‌ها با حضور اساتید دانشگاه و همکاران با تجربه شهرداری در حوزه‌های مختلف خدمات شهری و محیط زیست، شهرسازی و معماری، حمل و نقل و امور زیر بنایی، سرمایه گذاری، اقتصاد و بودجه، بهره‌وری و تحول سازمانی، بحران و پدافند غیر عامل آغاز به کار کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان تصریح کرد: تهیه طرح‌های جامع، برنامه‌های راهبردی و عملیاتی، تدوین دستورالعمل‌ها و نظام نامه‌ها، استفاده از سیستم‌ها و نرم افزارهای مدیریتی، نظر سنجی‌ها و نیازسنجی‌ها می‌تواند به تدریج این اشکالات را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه گزارش‌ها، مقالات و نتایج پژوهش‌های مرکز می‌تواند به عنوان منبع اطلاع‌رسانی برای ارائه داده‌ها و اطلاعات پیرامون وضعیت شهرداری و مسائل شهری به عموم مردم و رسانه‌ها ارائه شود، خواستار همراهی و همکاری شهروندان با این مجموعه شد.

خطیبی با دعوت از شهروندان دلسوز و خلاق، پژوهشگران، مؤسسات نوآور و شرکت‌ها برای رصد مشکلات شهری و همکاری در رفع معضلات، خاطرنشان کرد: خلاقیت و طرح‌های نوآورانه و دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و پیشنهادات شهروندان می‌تواند به حل مسائل شهری کمک کند.

کد خبر 707334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.