راه‌اندازی خط ویژه شماره ۱ اتوبوس در شهر همدان

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری همدان از راه‌اندازی خط ویژه شماره یک اتوبوس در شهر همدان خبر داد.

سیدمحمد پوروخشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از راه‌اندازی خط ویژه شماره یک اتوبوس در شهر همدان خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی این خط ویژه یکی از مطالبات شهروندان بود که مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

وی افزود: با پیگیری شهردار همدان و معاونت امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری در آینده نزدیک خطوط ویژه اتوبوس بی‌آرتی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان گفت: نخستین خط اتوبوسرانی ویژه از مهرماه امسال در مسیر جنوب- شمال راه‌اندازی شده و اکنون به صورت پیوسته در امتداد یکی از محورهای پرتردد شهر به صورت رفت و برگشت در جابجایی مسافران مشغول است، یعنی آغاز حرکت از میدان بیمه است و با عبور از معابر و میادین پر تقاضا از جمله میدان جهاد، میدان آرامگاه بوعلی سینا، میدان امامزاده عبدالله (ع) و میدان باباطاهر در انتهای مسیر خود به کوی فرهنگیان می‌رسد.

پوروخشوری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ دستگاه اتوبوس در خط ویژه اتوبوسرانی همدان فعال است، افزود: با توجه به استقبال شهروندان از خطوط ویژه اتوبوسرانی، پیگیر اضافه شدن خطوط ویژه در سطح شهر هستیم.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی خطوط ویژه در شهر همدان در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی به خصوص خطوط اتوبوسرانی است، زیرا حمل‌ونقل عمومی به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های تحقق برنامه‌ها و چشم‌اندازهای مختلف در حوزه مدیریت شهری و مدیریت انرژی به شمار می‌آید؛ بنابراین شهرداری همدان در سال‌های اخیر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی به خصوص خطوط اتوبوس‌رانی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری همدان اضافه کرد: امید می‌رود با راه‌اندازی سایر خطوط پیشنهاد شده در اسناد بالادستی از جمله «طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر همدان» و ارتقای وضعیت عملکردی این خطوط به خطوط حمل و نقل اتوبوسرانی پرسرعت (بی‌آرتی) در آینده نزدیک، گامی مهم در راستای افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان برداریم.

پوروخشوری ادامه داد: افزایش میانگین سرعت حرکت اتوبوس‌ها، کاهش زمان سفر ناوگان حمل و نقل عمومی، کاهش زمان انتظار شهروندان و افزایش سطح پوشش و خدمات‌دهی به شهروندان مهم‌ترین اهداف طرح ساماندهی حمل و نقل است.

کد خبر 707311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.