برخورداری ۲۲۶۷ نفر در ۸ روستای کمیجان از آب شرب سالم و پایدار

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از پیشرفت ۶۶ درصدی مجتمع آبرسانی فریس آباد و بهره‌مندی بیش از دو هزار و ۲۶۷ نفر از مشترکین در هشت روستای شهرستان کمیجان از آب شرب سالم و پایدار در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اراک و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، حشمت‌اله عباسی با اشاره به اجرای هشت کیلومتر شبکه توزیع و نصب ۱۵۰ فقره انشعاب آب در این پروژه اظهار کرد: ساخت دو باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب، حفر و تجهیز سه حلقه چاه آب و اجرای سه کیلومتر خط انتقال آب از دیگر اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح در حال انجام است.

وی از ساخت یک باب ایستگاه پمپاژ برای این مجتمع در آینده نزدیک خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اعتبار این پروژه را ۱۵۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طرح‌های مختلفی برای تأمین پایدار آب در شهرها و روستاهای استان مرکزی در دست اجرا است که با جذب به موقع اعتبارات اماده بهره‌برداری خواهند شد.

عباسی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای طرح جهاد آبرسانی وضعیت آب شرب روستای ثمر دشت شهرستان خنداب بهبود یافت.

وی گفت: آبرسانی به روستای ثمردشت از توابع شهرستان خنداب با اجرای هزار و ۶۰۰ متر خط انتقال آب، شبکه‌گذاری داخلی به طول دو هزار و ۹۰۰ متر و واگذاری ۷۰ فقره انشعاب آب انجام شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: روستای ثمردشت یکی از دو روستای شهرستان خنداب است که در راستای اجرای طرح جهاد آبرسانی از مجتمع کمر آب از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شده است.

عباسی اعتبار آبرسانی به دو روستای کمر آب و ثمردشت ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اجرای سه کیلومتر خط انتقال آب احداث سه باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب، حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب با آبدهی ۱۰ لیتر بر ثانیه و یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت سه لیتر بر ثانیه از دیگر اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح انجام شده است.

کد خبر 707300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.