پروژه نصب پنل‌های خورشیدی  در دبی آغاز شد

پروژه نصب پنل‌های انرژی خورشیدی به صورت رسمی در شهر دبی آغاز شده است که نشان‌دهنده قدم قابل‌توجه به سمت تولید انرژی پاک و پایدار است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اداره راه و حمل‌ونقل دبی (RTA) اعلام کرده است که پروژه نصب پنل‌های انرژی خورشیدی به طور رسمی در مراکز حمل‌ونقل کلیدی این شهر آغاز شده است که نشان‌دهنده گامی قابل‌توجه به سمت تولید انرژی پاک و پایدار است؛ این پروژه که قرار است که تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ تکمیل شود، ۹۹۵۹ مگاوات انرژی خورشیدی تولید خواهد کرد.

پروژه نصب پنل‌های خورشیدی نشان‌دهنده تعهد RTA برای دستیابی به انتشار صفر خالص دی‌اکسید کربن تا سال ۲۰۵۰ است که بر بخش‌های حیاتی مانند حمل‌ونقل عمومی و مدیریت زباله تمرکز دارد؛ هدف RTA از نصب سیستم‌های فتوولتائیک خورشیدی (PV) افزایش کارآیی تأسیسات زیرساختی و در عین حال بهره‌مندی از مزایای اقتصادی است؛ پیش‌بینی می‌شود که استفاده از پنل‌های خورشیدی باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌ها، حفظ منابع و کاهش قابل‌توجه انتشار کربن خواهد شد.

پروژه یادشده در دو مرحله اجرایی می‎‌شود؛ مرحله اول به راه‌اندازی مکانیکی اشاره دارد که شامل نصب سازه‌های نگهدارنده و نصب پنل‌های فتوولتائیک خورشیدی می‌شود، مرحله دوم نیز بر راه‌اندازی الکتریکی متمرکز است که شامل فرآیند سیم‌کشی و ایجاد اتصالات برای سیستم انرژی خورشیدی می‌شود؛ اداره راه و حمل‌ونقل دبی (RTA) کاهش انتشار کربن‌دی‌اکسید سالانه را ۳۹۶۲ تن را برآورد می‌کند.

پنل‌های خورشیدی دارای طول عمر ۲۵ تا ۳۰ سال هستند که با تعمیر و نگهداری دوره‌ای با هدف اطمینان از تولید بهینه انرژی و بهره‌وری عملیاتی، این دوره طولانی‌تر نیز می‌شود.

کد خبر 707289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.