مترو پرند بزودی افتتاح می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در راستای توسعه مترو پایتخت شش ایستگاه و ۲۹ کیلومتر را اجرایی کرده‌ایم و پنج ایستگاه به بهره‌برداری رسیده و در روزهای پایانی هفته نیز ایستگاه مترو پرند افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش نظارتی ۶ ماهه پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه شورا در این دوره همت خود را بر حوزه حمل و نقل عمومی گذاشته است، اظهار کرد: محور کار ما تکمیل طرح‌های این حوزه بوده است.

محسن هرمزی افزود: در توسعه مترو شش ایستگاه و ۲۹ کیلومتر را اجرایی کرده‌ایم و پنج ایستگاه به بهره برداری رسیده است و در روزهای پایانی هفته جاری نیز ایستگاه مترو پرند افتتاح می‌شود و ما تکلیف خود را در مترو انجام داده‌ایم و جلوتر از آن هستیم.

وی با بیان اینکه تا امروز ۷۲۱ دستگاه اتوبوس را نوسازی و وارد ناوگان اتوبوسرانی کرده‌ایم، یادآور شد: ۲۹۵ دستگاه اتوبوس نوسازی شده نیز در سال جاری تحویل داده شده که بی سابقه بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه خط ۱۰ مترو نیز آمادگی کار دارد، تاکید کرد: بر اساس کارشناسی‌ها قرار بر این شد اگر توانستیم از محل ارقامی که طلب داریم، کارسازی انجام دهیم و بیش از سه هزار میلیارد تومان از این مطالبات وصول شد و وارد عمل شده‌ایم؛ ۹ ایستگاه زیر ضربه رفته و کار شروع شده است و دستگاه دوم از اسلامشهر خارج شده و تا دی ماه کار را در دریاچه نیز شروع می‌کنیم.

محسن هرمزی با اعلام اینکه در سفر به چین پنج قرارداد به میزان یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورو منعقد کردیم، گفت: رئیس بانک مرکزی نیز اعلام کرده است که تأمین ارز یک میلیارد دلاری برای شهرداری را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: تقاضا داریم رویکردی که شهرداری تهران و کمیسیون برنامه و بودجه داشته با همین دست فرمان جلو برود و اگر می‌توانیم بیش از ظرفیت اقدام کنیم، این اقدام صورت بگیرد.

۷۰۰ پروژه در مناطق تکمیل شده است

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران نیز در واکنش به گزارش شورای شهر در مورد روند اجرای پروژه‌های شهرداری در سال جاری، گفت: اختلاف ۳۰ درصدی رشد پروژه‌های مناطق ۲۲ معاون شهردار تهران گانه به دلیل نظارت و پیگیری است.

عباس شعبانی افزود: تمام مناطق موظف به پاسخگویی هستند و این موضوع از آیتم‌های ارزیابی آنهاست.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا پیشرفت فیزیکی طرح‌ها را افزایش دهیم البته بدون اینکه اعتبار تخصیصی آنها افزایش یابد ولو اینکه چند پروژه متوقف شاید از اساس نباید در برنامه و بودجه امسال قرار می‌گرفت.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه‌های مربوط به بوستان‌ها به دلیل جابجایی درختان هنوز آغاز نشده‌اند، گفت: پروژه‌هایی که تملک صورت گرفته باشد و طرح مطالعاتی داشته باشد در بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد. هرچند نزدیک به ۷۰۰ پروژه در مناطق، تکمیل شده است.

پخش و توزیع حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تُن آسفالت در تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران هم گفت: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۳۲۳ هزار تن آسفالت برای ترمیم و بهسازی معابر توزیع شده است.

هادی حق بین افزود: پروژه خانه شهر یکی از مهمترین طرح‌های ماست و به دلیل مباحث حقوقی که با پیمانکار داشتیم ناچار به جابجایی شدیم و در طول سه ماه، خرید تجهیزات را انجام دادیم و پیش پرداخت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه چهار میلیارد تومان، رقم شش ماه ابتدایی بوده است، یادآور شد: تاکنون ۲۳ میلیارد تومان پرداخت نقدی صورت گرفته و تا پایان سال افزایش بودجه را برای این پروژه‌ها خواهیم داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه در مواردی بعضاً مجاب به تغییرات جزئی در طرح می‌شویم، تصریح کرد: به ظاهر ممکن است در مقاطعی، توقف‌هایی دیده شود؛ پروژه تقاطع نواب- تندگویان به صورت هفتگی بررسی می‌شود و ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این پروژه در چهار فاز به بهره برداری می‌رسد و اولین فاز تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد و گره ترافیکی آن بخش را رفع خواهد کرد.

حق بین افزود: به محض اینکه معارضین در طرح‌ها رفع می‌شود، حدود یک ماه جمع‌آوری آثار به جای مانده از معارضین زمان می‌برد و در مجموع می‌توانیم بگوییم در حوزه فنی و عمرانی، تمام طرح‌های ما فعال است و ظرف هفته آینده پنج تقاطع تهران به بهره برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: آزادراه شوشتری تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید اما بخش‌هایی نیز باید رفع معارض شود و به محض رفع معارض، امور پیش خواهد رفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران هم با بیان اینکه در باغ راه ۸۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بود، گفت: عملکرد ما در این پروژه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و از محل تبصره سه اقدام کرده‌ایم.

مهدی هدایت افزود: پروژه نفرآباد نیز مشکلات حقوقی در برخی بخشی‌ها داشته که رفع شد و کارها در حال انجام است.

منبع: ایرنا

کد خبر 707284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.