سامانه بارشی استان کردستان را فرامی‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: استان کردستان از امروز (یکشنبه) تا صبح روز سه‌شنبه تحت تاثیر یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد که موجب افزایش پوشش ابر، وزش باد شدید و رگبار باران و برف خواهد شد.

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که استان کردستان از امروز (یکشنبه) تا صبح روز سه‌شنبه تحت تأثیر یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد که موجب افزایش پوشش ابر، وزش باد شدید، رگبار باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف خواهد شد.

وی افزود: میزان بارش‌ها در نیمه غربی استان از جمله در شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، سقز و دیواندره بیشتر برآورده شده است که می‌تواند موجب آب‌گرفتگی معابر و اختلال در ترددها شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان خاطرنشان کرد: وزش باد در روز دوشنبه برای نواحی شمالی و شرقی استان قابل ملاحظه است که با تندبادهای لحظه‌ای و شدید همراه خواهد بود.

صدیقی تاکید کرد: از لحاظ دمایی نیز از روز دوشنبه تا پایان هفته، میانگین دمای هوای استان حدود سه تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و وقوع یخبندان صبحگاهی دور از انتظار نیست.

وی گفت: طی شبانه‌روز گذشته بابارشانی با دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان بود و سلین با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان را به خود اختصاص داد؛ دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین پنج و ۱۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 707255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.