شهر مردگان رم به روی عموم باز شد + عکس

دروازه‌ای در امتداد دیوارهای واتیکان گشوده شده است که ورودی جدیدی به شهر مردگان، گورستان روم باستان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در اعماق شهر واتیکان یک گورستان مربوط به روم باستان قرار دارد که به‌عنوان شهر مردگان شناخته می‌شود و در محدوده آن، تابوت‌های مرمری در کنار گورهای روباز قرار دارند که توسط موزاییک‌های رومی و نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده احاطه شده‌اند.

شهر مردگان رم به روی عموم باز شد + عکس

شهر مردگان در رم باستان

قوانین روم در گذشته دفن مردگان را داخل شهر به دلایل ایمنی و بهداشتی ممنوع کرده بود، به همین دلیل گورستان‌ها در کنار جاده‌های خارج از محدوده شهری قرار داشتند. شهر مردگان یکی از این گورستان‌ها است که تا مدتی پیش تنها برای گروه‌های منتخبی از محققان و متخصصان قابل دسترسی بود، با این حال به‌تازگی از طریق ورودی جدید دروازه سنت رز، در طول نمایشگاهی با عنوان «زندگی و مرگ در رم سزارها» برای عموم باز شد.

شهر مردگان رم به روی عموم باز شد + عکس

این منطقه باستان‌شناسی با مساحت تقریبی هزار مترمربع در امتداد بخشی از یک مسیر باستانی واقع شده است که آن سوی دیوارهای شهر قرار دارد و ابتدا سال ۱۹۵۶ در جریان ساخت‌وساز اتوپارک واتیکان کشف شد. اکتشافات بعدی در سال ۲۰۰۳ حین ساخت پارکینگ انجام گرفت و شامل بخش سانتا رزا شد که به اکتشافات قبلی متصل شده است.

شهر مردگان رم به روی عموم باز شد + عکس

مقبره‌های این گورستان متعلق به قرن اول تا چهارم پس از میلاد است و به‌طور عمده بقایای اجساد بردگان، آزادگان و صنعت‌گران شهر رم را در خود جای داده است. بعضی از این برده‌ها به‌عنوان دارایی‌های امپراتوری شناخته می‌شدند و ارباب اغلب آن‌ها امپراتور نرون بوده است.

شهر مردگان اطلاعات زیادی به ویژه در مورد آیین‌هایی برای محققان به ارمغان آورد که به نظر می‌رسد بیشتر به خانواده، محله، شهر یا سنت‌های شخصی آن‌ها مربوط می‌شود تا از این طریق مذهب رسمی و هویت و داستان زندگی متوفیان را به‌خوبی روشن کنند. مقبره‌های این گورستان شامل نوشته‌هایی درباره شغل و جایگاه فرد متوفی نیز می‌شود و اطراف پیکرهای به خاک سپرده شده، ابزارهای کار آن‌ها نیز دفن شده است.

شهر مردگان رم به روی عموم باز شد + عکس

کد خبر 707240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.