جزئیات تشییع پیکر بیتا فرهی اعلام شد + بیوگرافی و علت فوت

مراسم تشییع پیکر بیتا فرهی، بازیگر فقید سینما روز سه شنبه ۷ آذر ماه ساعت ۹ صبح در محل خانه سینما برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم وداع با بازیگر ارزنده، زنده یاد بیتا فرهی روز سه شنبه هفتم آذر ماه ساعت ۹ صبح در محل خانه سینما شماره ۲ واقع در خیابان وصال برگزار می‌شود.

پیکر این بازیگر فقید پس از آن به سمت قطعه ۷۹ بهشت زهرا (س) تشییع و بنا به وصیت وی در کنار مادرش آرام خواهد گرفت.

بیتا فرهی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما که چندی پیش به دلیل بیماری ریوی در بیمارستان دی بستری بود روز گذشته ۴ آذرماه دار فانی را وداع گفت.

«هامون»، «برادرم خسرو»، «دوران عاشقی»، «در انتظار معجزه»، «خاک آشنا»، «خون‌بازی»، «خانه ای روی آب»، «اعتراض»، «کیمیا»، «بانو» و «لامینور» از جمله فیلم‌های سینمایی است که بیتا فرهی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

. او چندی پیش با به یاد آوردن اولین و درخشان‌ترین تجربه اش در سینما گفته بود: «بعد از فیلم هامون که برای من و سینمای ایران یک اتفاق بود، آقای مهرجویی بلافاصله پیشنهاد همکاری در فیلم بانو را داد. بعد از دو کار شاخص برایم سخت بود هرکاری را بپذیرم پیشنهاد بسیاری می‌آمد، اما سعی می‌کردم دست به عصا و حساب شده عمل کنم.

عده‌ای معتقدند در فیلم هامون خود مهشید جلوی دوربین رفته است و کاری با بازیگر صورت نگرفته است. هرچند با من هیچ تمرینی نشد، اما نقش برایم جا افتاده بود و انگار شخصیت را می‌شناختم.»

فرهی متولد ۱۳۳۷ و فارغ‌التحصیل رشته هنر از مدرسه هنر جان پاورس آمریکا در سال ۱۳۵۹ بود که برای بازی در هامون توسط ناصر چشم‌آذر به مهرجویی معرفی شد و به سرعت مورد پسند او برای بازی در نقش مهشید قرار گرفت.

این‌گونه بود که کار خود را در سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم هامون به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد و در سال‌های بعدی فعالیت خود را با کارگردانان بزرگی چون احمدرضا درویش، بهمن فرمان‌آرا، مسعود کیمیایی و رخشان بنی‌اعتماد ادامه داد.

وی سال ۱۳۹۶ در برنامه دورهمی به کارگردانی مهران مدیری، همچنین در برنامه خندوانه به کارگردانی رامبد جوان به عنوان مهمان شرکت کرد؛ وی به دو زبان فرانسه و انگلیسی مسلط بود و یک فرزند دختر دارد که در فرانسه زندگی می‌کند.

کد خبر 707234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.