آسمان اصفهان سیاه‌تر می‌شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار نارنجی، از تداوم افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا، طی امروز و صبح فردا در مناطق مرکزی و شهر اصفهان خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای امروز _یکشنبه پنجم آذر_ در استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار طی هفته جاری روی استان است.

وی افزود: بر این اساس، به سبب گذر موج ضعیف تا روز سه‌شنبه، هفتم آذر، شرایط جوی در بیشتر مناطق به صورت کمی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید به ویژه در نواحی غربی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی امروز و صبح فردا در مناطق مرکزی و شهر اصفهان غلظت آلاینده‌های جوی سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود و از این‌رو هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با تشدید سامانه شرایط پایداری از اواخر روز گذشته تا پایان امروز، طی افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا تصریح کرد: فعالیت این سامانه در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی پیش‌بینی شده است.

معتمدی گفت: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت رعایت و کنترل نشدن منابع آلاینده و احتمال شرایط بسیار ناسالم به‌ویژه در مناطق پرتردد و صنعتی از اثرات مخاطرات سامانه مذکور است.

وی اظهار کرد: مدیریت به‌منظور کاهش تردد خودروها، کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر ممنوعیت تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت سامانه شرایط پایداری از روز پنجشنبه، دوم آذر، آغاز شده است و تا امروز در استان تداوم دارد، افزود: غبارآلودگی، کاهش دید و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در نیمه اول روز از مخاطرات جوی سامانه مذکور است که در مدت یاد شده با بیشترین شدت افزایش غلظت مواجه هستیم.

وی با اشاره به شرایط سامانه پایداری در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی، تصریح کرد: کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی از اثرات مخاطرات این سامانه است.

معتمدی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه و کمینه آن بامداد فردا به چهار درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد و فرودگاه اصفهان با کمینه دمای ۱- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 707233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.