نرخ تاکسی‌های اینترنتی تغییر نمی‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت نرخ کرایه‌های تاکسی اینترنتی، گفت: قرار نیست اتفاقی در این خصوص رخ دهد؛ عموما نرخ‌ها بر اساس قانون شورا باید تصویب شود و این ادعا که از وزارت کشور برای نرخ‌ها اجازه گرفت و اتحادیه باید آن را تعیین کند نیز لازم است بررسی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران، مهدی چمران در حاشیه صدونودوپنجمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت نرخ کرایه‌های تاکسی اینترنتی اظهار کرد: هنوز قرار نیست اتفاقی در این خصوص رخ دهد؛ عموماً نرخ‌ها بر اساس قانون شورا باید تصویب شود و این ادعا که از وزارت کشور برای نرخ‌ها اجازه گرفت و اتحادیه باید آن را تعیین کند نیز لازم است بررسی شود.

وی افزود: برای تغییر نرخ تاکسی یا شهرداری باید دستور دهد یا شورا؛ اما تاکنون چنین نبوده است. بنابراین سازمان تاکسیرانی نمی‌تواند به این موضوع بپردازد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیش‌بینی شده است تاکسی‌های برقی وارد کشور شود، خاطرنشان کرد: این خودروها با شرایط خاصی وارد کشور خواهد شد و اگر ۱۰۰ هزار دستگاه وارد شود، احتمالاً ۱۰ هزار دستگاه تاکسی سهم تهران خواهد بود.

چمران با بیان اینکه اتوبوس با سواری متفاوت است، خاطرنشان کرد: ورود این خودروها مدت‌ها زمان می‌برد و شاید یک سال طول بکشد وارد خطوط شوند. اتوبوس‌ها را نیز نمی‌توان سریع ساخت و وارد کرد. قطعات اتوبوس‌ها باید از خارج خریداری شود تا بتوان آن را ساخت. بهترین سازنده قول داده است ماهانه ۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل دهد که در مهر و آبان تحویل داده است، البته ما به این بسنده نکردیم و خرید اتوبوس‌های برقی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به چانه‌زنی‌های شورا برای پرداخت هزینه‌های مشترک دولت و شهرداری تاکید کرد: قانون مواردی را مشخص کرده است و اعلام می‌کند، اما هنوز سهم دولت مشخص نشده است. نامه‌نگاری‌هایی صورت گرفته است و در نشست کلان‌شهرها نیز مطرح شد که دولت باید بدهی‌های خود را به شهرداری‌ها بپردازد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: میزانی که شهرداری در خصوص بدهی دولت، حساب کرده، ۴۰ هزار میلیارد تومان است، اما آنچه دولت حساب می‌کند ممکن است اختلاف داشته باشد.

چمران با بیان اینکه هنوز پیشنهادی از سوی شهرداری در مورد رایگان شدن عوارض نماهای ایرانی ارائه نشده است، گفت: ما طرحی را در دوره چهارم ارائه دادیم که نماهای برتر از تخفیف برخوردار شوند، اما متأسفانه اجرا نشد و هنوز هم طرحی در این زمینه به شورا ارائه نشده است.

وی درباره نقشه هوایی جدید تهران و مقایسه آن با قبرستان وادی‌السلام عراق در فضای مجازی اظهار کرد: ممکن است لس‌آنجلس نیز با یک قبرستان در افغانستان شباهت داشته باشد؛ شهرسازی تهران به‌طور کامل قابل قبول نیست و وضعیت معماری ما ناهنجار است. دیگر شاهد معماری ایرانی-اسلامی که پیش از این در دنیا حرفی برای گفتن داشت، نیستیم. زمانی که شهری گسترش پیدا می‌کند و طرحی ندارد، چنین می‌شود و زمانی که می‌گوئیم طرح جامع شهر باید به عنوان قاموس شهر اجرا شود، به همین دلیل است.

کد خبر 707222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.