ضرورت توسعه مهارت‌آموزی با هدف رفع بیکاری در کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: همه دست‌اندرکاران دولتی و اجرایی باید دست به دست هم بدهند و موضوع مهارت‌آموزی را در سطح جامعه گسترش دهند تا از حجم بیکاری در کشور کاسته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، امیر میمنت آبادی امروز _یکشنبه پنجم آذر_ در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان که در شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای متعلق به یک مجموعه و یا اداره‌ای خاص نیست و جامعه هدف آن بسیار گسترده است.

وی افزود: امروز مهمترین مسئله مهارت‌آموزی است تا اقشار کم‌درآمد، بی‌بضاعت و جویای کار با فراگیری مهارتی خاص و توانمندی خود به درآمد لازم برسند و از فقر و نداری مبرا شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز همواره به اهمیت مسئله مهارت آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرده‌اند که در این راستا باید فرهنگ‌سازی لازم در جامعه صورت گیرد و جوانان در طول تحصیل به گونه‌ای تربیت شوند که فقط به دنبال مدرک‌گرایی نباشند.

میمنت آبادی با تاکید بر اینکه امروز جامعه به پنجه‌های کارآمد نیاز دارد، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور بیکاری وجود دارد و از سوی دیگر در نیروی ماهر، متخصص و کاردان نیز کمبودهایی هست که باید رفع شود.

وی تاکید کرد: همه دست‌اندرکاران دولتی و اجرایی باید دست به دست هم داده و موضوع مهارت آموزی را در سطح جامعه گسترش دهند تا بیکاری کاهش پیدا کند.

ضرورت توسعه مهارت‌آموزی با هدف رفع بیکاری در کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مشاغل ما در آینده متفاوت است پس رشته‌های جدید و مهارت‌های جدید در جامعه نیاز خواهد بود که دانشگاه‌ها، هنرستان‌ها و آموزش و پرورش باید ما را یاری کنند و نیازسنجی آموزش، با توجه به نیازهای روز جامعه صورت گیرد.

میمنت آبادی با بیان اینکه در دور اول و دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور به کردستان اعتبارات خوبی برای مجموعه فنی و حرفه‌ای مصوب شده است، افزود: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اول صرفاً برای تجهیز کارگاه‌ها و کارهای عمرانی برای این نهاد مصوب شد که امیدواریم با تخصیص این اعتبار و سایر اعتبارات، شاهد تحول و رونق خوبی در حوزه فنی و حرفه‌ای استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آخرین اقدام اساسی در حوزه فنی و حرفه‌ای، تصویب اساسنامه این سازمان در مجلس شورای اسلامی بوده که هم اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است و بی شک با ابلاغ آن تحول بسیار خوبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از زحمات فردین وکیلی، مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان تجلیل به عمل آمد و سیدعلی علوی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

کد خبر 707220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.