اعلام آمادگی ۲۸۰۰ پزشک پاکستانی برای اعزام به غزه

حدود ۲۸۰۰ پزشک پاکستانی برای حضور در غزه و کمک به مردم این منطقه از طریق سازمان‌های غیردولتی پاکستان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، وبگاه خبری پاکستانی داون در گزارشی با اشاره به آمادگی پزشکان این کشور برای حضور در غزه نوشت: چندین سازمان غیردولتی پاکستانی برای کمک‌رسانی به غزه تلاش دارند که از طریق اعزام پزشک به این منطقه به مردم کمک‌رسانی کنند و تاکنون حدود ۲۸۰۰ پزشک برای این کار اعلام آمادگی کردند.

در این گزارش از زبان یکی از داوطلبان آمده است: ما تصمیم گرفتیم که کمک‌های خود را چه به صورت افراد داوطلب و چه کالاهای امدادی، یا دارو و تجهیزات، جمع‌آوری و از طریق سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان ارسال کنیم.

دکتر حافظ الرحمن از جمله ۲۸۰۰ پزشکی است که به دعوت یک سازمان غیردولتی به نام بنیاد الخدمت (AKF) برای حضور در غزه اعلام آمادگی کرده است.

الرحمن به داون گفت: وقتی می‌شنوم که پزشکان غزه شبانه‌روزی کار می‌کنند و حتی وقت ندارند برای مرگ اعضای خانواده خود سوگواری کنند، احساس می‌کنم نمی‌توانم تنها نظاره‌گر این مسائل باشم و باید کمک کنم.

این پزشک نام خود را به سازمان‌های پزشکان بدون مرز و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ داده است که بتوانند او را سریع‌تر به غزه برساند.

با این همه دکتر زاهد لطیف، رئیس بنیاد بهداشت و درمان الخدمت، توضیح داد که مصر تاکنون به داوطلبان پاکستانی برای ورود به غزه از طریق مرز رفح روادید نداده است.

وی توضیح داد: اگر هیچ شرایطی برای حضور در غزه وجود نداشته باشد، یک راه‌حل این است که به پزشکان اجازه داده شود تا یک مرکز بیمارستانی در مرز مصر و غزه، ایجاد شود و به فلسطینی‌های مجروح اجازه دهند در آنجا درمان شوند. ما آماده‌ایم تا یک بیمارستان صحرایی ۵۰ تخت‌خوابی را در هر جایی، حتی در مرز رفح راه‌اندازی کنیم، اما به نظر می‌رسد راهی برای دریافت مجوز وجود ندارد.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، بیش از ۲۰۰ کارمند مراقبت‌های بهداشتی در غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 707217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.