پرونده‌ها با آمار شاکی بالا در اولویت بررسی باشد

رییس کل دادگستری استان خوزستان با تاکید بر افزایش نظارت بر افراد مرتبط با دستگاه قضایی گفت: رسیدگی به پرونده‌های قضایی با آمار بالای شاکی در استان باید در اولویت دستگاه قضایی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی امروز _یکشنبه پنجم آذر_ در مراسم گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به حساسیت رسیدگی به پرونده‌های مربوط به مالباختگان اظهار کرد: ضرورت دارد که قضات با اتخاذ تدبیر لازم در مراحل مختلف رسیدگی نسبت به شناسایی اموال مالباختگان و بازگشت به آنان اقدام کنند و احکام قطعی با قاطعیت اجرا شود.

وی افزود: بسیاری از پرونده‌های قضائی که در محاکم شکل می‌گیرد ناشی از انجام نشدن تعهدات نسبت به فرد یا افراد و جامعه و نداشتن آگاهی کافی حقوقی و قانونی است.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: چنانچه قراردادها از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی با آگاهی از قوانین حقوقی انجام شود شاهد کاهش شکایات در این بخش خواهیم بود.

دهقانی اضافه کرد: نظارت بر افراد مرتبط با دستگاه قضائی از جمله کارشناسان، ضابطان قضائی و وکلا بیشتر انجام شود.

وی با تاکید بر تسریع همراه با دقت در رسیدگی پرونده‌های قضائی، تصریح کرد: ارائه خدمات قضائی و صدور رأی در زمان نامناسب، موجب کاهش رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان خواهد شد اما نباید دقت در رسیدگی فدای سرعت عمل شود بلکه باید در کنار هم محقق شوند.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: استفاده از بستر فناوری نوین و دادرسی الکترونیکی در تسهیل و تسریع در رسیدگی‌ها نقش به سزایی دارد و برای متهمان در زندان و یا افرادی که محل زندگی آن‌ها از شعب رسیدگی فاصله دارد باید در اولویت باشد.

دهقانی با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: بسیج صرفاً یک تشکل نیست، بلکه یک جریان تمدن‌ساز با اهداف کلان است که باید در همه مراحل خدمت‌گزاری از سوی کارگزاران، مدیران و خدمت‌گزاران به عنوان الگو استفاده شود.

کد خبر 707215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.