ارتقای کیفیت نان وظیفه اتحادیه خبازان است / ضرورت افزایش مهارت و دانش نانوایان گلستانی

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان با بیان اینکه ارتقای کیفیت نان از وظایف اتحادیه خبازان است، گفت: افزایش مهارت و دانش نانوایان حلقه مفقوده کیفیت نان در گلستان است.

روح‌الله مهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان با تاکید بر کیفیت گندم تولیدی در استان اظهار کرد: کیفیت گندم گلستان در سطح کشور حرف اول را می‌زند؛ شاهد این ادعا نیز خرید ۱۳ استان کشور از کارخانه‌های آرد گلستان است.

وی با اشاره به بازدید ماهانه اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی گلستان از کارخانه‌های آرد افزود: در این بازدید که به صورت سرزده انجام می‌شود از آردهای موجود در کارخانه نمونه‌برداری خواهد شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان ادامه داد: پس از ارزیابی و نمونه‌گیری بررسی‌های لازم انجام می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکل موضوع در کمیته‌ای با حضور سایر دستگاه‌های نظارتی مطرح خواهد شد.

مهری از درجه‌بندی آرد به سه نوع در کارخانه‌های استان خبر داد و تصریح کرد: در این دسته‌بندی تنها درصد سبوس‌گیری آرد متفاوت است و روی کیفیت آن تأثیری ندارد. آرد موجود در استان از کیفیت خوبی برخوردار است و نیاز است تا اتحادیه خبازان به منظور ارتقای کیفیت و مطلوبیت نان دوره‌های آموزشی برگزار کند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت نان از وظایف اتحادیه است، تاکید کرد: این تشکل باید با برگزاری دوره‌های آموزشی و نظارت میدانی نسبت به ارتقای سطح علم، دانش و آگاهی نانوایان استان اقدام کند و مهارت نانوایان استان را افزایش دهد که این حلقه مفقوده کیفیت نان در استان است.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اشاره به خرید قراردادی دولت از محصولات کشاورزی استان خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سال جاری ۲۹۲ هزار هکتار از سطح کشت استان وارد کشت قراردادی می‌شود. سال گذشته کشت آبی تنها خرید قراردادی را شامل می‌شد، اما سال جاری با تدبیر دولت سیزدهم این اتفاق در اراضی دیم نیز افتاده است و دانه‌های روغنی در کشت قراردادی محاسبه می‌شود که این اتفاق خوبی است.

مهری از تخفیف ۲۰ درصدی بیمه کشاورزی برای زارعانی که کشت قراردادی امضا کرده‌اند خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات خوب دولت جدید این است که آن دسته از کشاورزانی که کشت قراردادی دارند، نیازی به پرداخت بیمه ندارند و در پایان کار از مطالبات کشاورزان کسر می‌شود.

وی اضافه کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی دارند، برابر با هر تن گندم تحویلی به سیلوها، ۱۵۰ هزار تومان نیز هدیه تشویقی دریافت می‌کنند.

کد خبر 707197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.