تامین ۳۰ هکتار زمین در کلاله گلستان برای احداث مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در راستای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کلاله، ۳۰ هکتار زمین شناسایی شده که در مرحله انتقال سند و تهیه نقشه‌های تفکیکی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط‌عمومی راه و شهرسازی گلستان، مهدی ملک اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی دولت به‌شمار می‌رود که تاکنون بخش زیادی از مردم به امید خانه‌دار شدن در این طرح برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی افزود: ساخت واحدها در تمام شهرهای استان آغاز شده است و هم‌اکنون اجرای این پروژه‌ها در شهر کلاله بیش از ۲۲ درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در این شهر در مجموع ۳۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن شناسایی شده که در مرحله انتقال سند است و نقشه‌های تفکیکی آن در حال تهیه است؛ در حال حاضر ۹ هزار و ۶۹۳ نفر در کلاله در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هفت هزار و ۶۵۰ متقاضی حائز شرایط هستند.

ملک اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی طی چهار سال تعهد ساخت دو هزار و ۷۸۴ واحد مسکونی را در کلاله دارد که در حال حاضر ۵۶ واحد در این شهر در دست احداث است. این واحدهای مسکونی در حال احداث است که روند ساخت آن‌ها در حال حاضر بیش از ۲۲ درصد پیشرفت دارد.

وی از توافق سازمان ملی زمین و مسکن با مالکان حقیقی و حقوقی گلستان با هدف تأمین کسری زمین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر دو قطعه زمین متعلق به مالکان حقیقی در کلاله شناسایی شده است که پس از سیر مراحل قانونی به طرح نهضت ملی مسکن الحاق خواهد شد.

کد خبر 707178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.