۴ هزار نفر در راه مبارزه با موادمخدر در کشور شهید شدند

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست‌جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز مبارزه با مواد مخدر دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، سردار مؤمنی امروز _یکشنبه پنجم آذر_ در بازدید از مرکز اقامتی و کمپ ترک اعتیاد صحرای سبز زاهدان اظهار کرد: اقداماتی که در راستای بهبود افراد مبتلا به اعتیاد انجام می‌شود، یک وظیفه اخلاقی، انسانی و شرعی است.

وی افزود: بر اساس آیه قرآن، اگر کسی انسانی را نجات دهد یک جامعه را نجات داده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در عرصه مبارزه با مواد مخدر چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم کرده و تمام تلاش نظام در این زمینه بر این است که به فرد بیمار کمک شود تا بهبود پیدا کند.

سردار مؤمنی با اشاره به مردمی سازی و استفاده از ظرفیت مردمی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: ورود مردم بسیار متنوع است و شیوه‌های متعددی را ارائه می‌دهند، اما هدف همه کمک به انسانی است که باید به آغوش خانواده و جامعه برگردد.

وی تصریح کرد: یکی از راهبردهای اصلی در حوزه درمان معتادان، راه‌اندازی اردوگاه‌های درمان است، تمام این اردوگاه‌هایی که طی دو سه سال اخیر راه‌اندازی شده مجهز به مراکز مهارت‌آموزی و اشتغال است و بیمار بعد از درمان به طور قطع مهارت و تولیداتی دارد که به فروش می‌رسد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست‌جمهوری گفت: نکته مهم در رابطه با این اقدامات، توانمندسازی بعد از ترخیص است، چراکه اگر افراد بیمار نتوانند به آغوش خانواده بازگردند و شغلی نداشته باشند، دوباره به اعتیاد روی خواهند آورد.

سردار مؤمنی با اشاره به اینکه طی دو سه سال اخیر خیران ورود خوبی در این زمینه داشتند و مجمع خیران تشکیل شده است، گفت: برای اشتغال بهبودیافتگان و خرید و فروش محصولات تولید شده از خیرین درخواست داریم تا در این زمینه همکاری کنند، چراکه هیچ دولتی نمی‌تواند در این زمینه به تنهایی عمل کند و موفق باشد.

وی اضافه کرد: این مراکز در حال گسترش و یک شهرک دهکده سلامت در زاهدان در حال راه‌اندازی است که به تغییر چهره استان کمک خواهد کرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در سفر قبلی منابعی اختصاص یافته است که یکی برای مراکز درمانی ماده ۱۶ بود، گفت: این مرکز با ۴۰۰ نفر ظرفیت علاوه بر حوزه توانمندسازی در حوزه پیشگیری نیز فعالیت می‌کند.

سردار مؤمنی تاکید کرد: باید با آگاهی‌بخشی به جامعه و تمرکز به آموزش و پرورش تلاش شود تا فردی به سمت اعتیاد روی نیاورد و موضوع اقدامات پیشگیرانه نیز به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 707176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.