کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی در معابر اصلی شهر اصفهان

رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: خیابان‌های اصلی مناطق پانزده‌گانه این کلان‌شهر با استفاده از گونه‌های مقاوم به خشکی و متناسب با اقلیم اصفهان و شرایط خشکی واکاری می‌شود.

امیر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به واکاری پرچین‌های رفیوژ خیابان‌های اصلی مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان با استفاده از گونه‌های متناسب با محیط و مقاوم به خشکی، اظهار کرد: بعضی از پرچین خیابان‌های اصلی در سال‌های گذشته بر اثر عوامل مختلف همچون امور عمرانی، تخریب و مشکلات کم‌آبی از بین رفته است و نیاز به واکاری دارد.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه در گام نخست خیابان‌های اصلی مناطق پانزده‌گانه با استفاده از گونه‌های مقاوم به خشکی واکاری می‌شود، افزود: در این راستا از گونه‌هایی استفاده می‌شود که متناسب با اقلیم اصفهان و خشکی باشد، همچنین در انتخاب گونه‌ها سعی شده است ویژگی‌های زیباشناختی نیز در نظر گرفته شود که این گونه‌ها شامل پرچین‌های نسترن و انواع رزها به فضای سبز شهر اصفهان اضافه می‌شود.

رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه ابتدا رفیوژ خیابان‌های اصلی بر اساس سیاست‌گذاری توسط مناطق ابلاغ و در ادامه خیابان‌های در نظر گرفته شده مشخص می‌شود، گفت: بر اساس موقعیت‌های محل، دستورالعمل‌های فنی ارسال و پیش از انجام کاشت اصلاح بستر انجام می‌شود؛ این اقدام از این جهت حائز اهمیت است که استقرار پرچین‌ها و رشدشان سریع‌تر شکل بگیرد و هزینه‌ها هدر نرود.

رضایی ضمن درخواست از شهروندان و کسبه برای همکاری با سازمان پارک‌ها و شهرداری اصفهان ادامه داد: شکل‌گیری گونه‌هایی که کاشته می‌شود و پرچین‌هایی که در بیشتر رفیوژهای کناری کسبه با آن درگیر هستند، مستلزم همراهی شهروندان است تا حد امکان سعی کنند از وسط رفیوژها و مکان‌هایی که گونه‌های جدید کاشته شده است، تردد نکنند تا شاهد تخریب آن‌ها نباشیم و یک فضای سبز مطلوب و خطی در شهر اصفهان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه درختان کاربرد اکولوژیک خود را دارند، تصریح کرد: علاقه داریم یک نوار سبز در رفیوژها و خیابان‌های شهر اصفهان شکل بگیرد، همان‌طور که در بسیاری از خیابان‌ها شاهد آن هستیم.

کد خبر 707166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.