توزیع بیش از ۳۸ هزار تن بذر در استان گلستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از توزیع ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن بذر در استان خبر داد و گفت: با همت ۱۵ شرکت تولیدکننده بذر استان، بیش از ۱۸ رقم گندم از جمله ۱۰ رقم آبی و هشت رقم دیم فراوری و بوجاری شده است.

محمد برزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان از انجام کشت پاییزه در گلستان خبر داد و اظهار کرد: کلزا از جمله این محصولات است که در فصل پاییز در گلستان کشت می‌شود. مطابق با برنامه وزارت جهاد کشاورزی در گلستان کلزا در ۷۴ هزار هکتار از اراضی استان باید کشت خواهد شد و تدارکات خوبی از نظر تأمین نهاده‌ها بذر کلزا در استان انجام شده است.

وی افزود: تا این لحظه ۳۵ هزار کشت کلزا در استان انجام شده است و این کشت می‌تواند تا اواسط آذر در استان ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه غلات ۳۶۷ هزار هکتار برنامه کشت گندم در استان داریم که تاکنون ۱۱۰ هزار هکتار کشت در استان گلستان محقق شده است.

برزعلی از توزیع ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن بذر در استان خبر داد و اضافه کرد: با همت ۱۵ شرکت تولیدکننده بذر استان، بیش از ۱۸ رقم گندم شامل ۱۰ رقم آبی و هشت رقم دیم فراوری و بوجاری شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی سال گذشته پیش‌بینی کردیم که تقاضا برای بذر بیشتر باشد، آمادگی لازم را داریم و درصورتی‌که کشاورزان تقاضای بیشتری برای بذر داشته باشند نسبت به تأمین آن اقدام خواهیم کرد. لازم است کشاورزان با توجه به بارندگی اخیر تدارکات لازم برای تأمین نهاده‌های استاندارد از جمله کود و بذر را داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر اینکه کشاورزان از استفاده بذر خودمصرفی بپرهیزند، گفت: بهتر است از بذرهای اصلاح شده برای زراعت استفاده شود. هر رقم با توجه به ظرفیت و اقلیم منطقه، توانایی و استعداد ژنتیکی در استان جانمایی می‌شود.

برزعلی خواستار توجه زارعان به نظر کارشناسان جهاد کشاورزی شد و افزود: هرچند این ارقام پتانسیل خوبی دارد، اما به لحاظ حاصلخیزی خاک و نیاز تکمیلی به آب و آبیاری نیز پرتوقع است؛ بنابراین باید کشاورزان هنگام کشت به این نکات نیز توجه داشته باشند.

کد خبر 707125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.