فضاهای آموزشی استان کرمان تجاری‌سازی می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از مستندسازی بیش از ۹۰ درصد از املاک آموزش و پرورش استان در دو سال آینده خبر داد و گفت: تجاری‌سازی فضاهای آموزشی در تمام شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی در دیدار با مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان، از مستندسازی بیش از ۴۵۰ ملک از املاک آموزش و پرورش استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تفاهم‌نامه سه‌جانبه آموزش و پرورش، ثبت اسناد و املاک و مسکن و شهرسازی اقدامات خوبی در سال جاری در راستای مستندسازی املاک آموزش و پرورش صورت گرفته است.

وی با اشاره به وجود بیش از پنج هزار متر مربع فضای تجاری در مدارس استان افزود: تجاری‌سازی فضاهای آموزشی با در نظر گرفتن ملاحظات آموزشی در راستای خلق درآمد پایدار ضرورتی انکارناپذیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه یکی از هدف‌گذاری‌های ما برای مدارس خودکفایی آنان است، گفت: برای این منظور قرار است با موافقت اداره‌کل راه و شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ شهرداری، حدود هفت درصد از فضاهای آموزشی استان به فضای تجاری تبدیل شود.

وی با اشاره به عملیات ساخت ۲۸ فضای تجاری در بلوار جمهوری اسلامی کرمان تصریح کرد: این فضاهای تجاری ماهانه حدود یک میلیارد تومان برای آموزش و پرورش درآمد پایدار ایجاد خواهند کرد.

رضایی با بیان اینکه این تصمیم در کل استان اجرا خواهد شد و به مدارس سراسر استان تسری پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: به‌طور دقیق‌تر در قالب این طرح از فضاهای دارای مرغوبیت مدارس، مکانی به عنوان فضای تجاری در نظر گرفته می‌شود که درآمد حاصل از آن برای رفع نیازهای مدارس هزینه خواهد شد.

وی در ادامه از مستندسازی اردوگاه‌های شهید رجایی و شهید باهنر در کوهپایه در سال جاری خبر داد و افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد از املاک آموزش و پرورش در دو سال آینده مستندسازی می‌شوند.

کد خبر 707107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.