ارائه رایگان خدمات دندان‌پزشکی به نیازمندان در یزد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان یزد از اجرای طرح لبخند احسان در مناطق محروم استان یزد خبر داد و گفت: تاکنون ۳۵۰۰ نفر از نیازمندان و محرومان خدمات رایگان دندان پزشکی دریافت کردند.

علی اکبر محمدپناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بوده و تاکنون در هر معضل و مشکل ستاد وارد عمل شده و اقدام کرده است. این ستاد در مواقع سیل، زلزله و کرونا نقش‌آفرینی کرده است و تولید ماسک، واکسن کووید ایران برکت و داروهای ضدسرطان از دستاوردهای این ستاد به شمار می‌رود.

وی افزود: این مجموعه در قالب مجموعه‌های مختلفی همچون بنیاد ۱۵ خرداد، بنیاد احسان، بنیاد برکت، سازمان توسعه گران عمران، پردیس‌ها، شرکت‌ها و هلدیینگ‌ها، مشغول خدمت‌رسانی به گروه‌های مختلف مردم و محرومیت‌زدایی از نیازمندان و مردم مستقر در روستاها و مناطق کمتر برخوردار جامعه است.

اعطای تسهیلات به ۳۷۰۰ طرح اشتغال خرد و خانگی در یزد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در فعالیت‌های عمرانی و اشتغال‌زایی فعال بوده و سالیان زیادی است که در خدمت کارآفرینان و مجموعه‌های صنعتی قرار دارد، به نحوی که سال ۱۴۰۱ به ۳۷۰۰ طرح اشتغال خرد و خانگی تسهیلات اختصاص یافته است و ۸۵۰۰ نفر نیز مشغول به کار شدند.

محمدپناه از مشارکت و اعطای تسهیلات به صنایع تا سقف ۱۵ میلیارد تومان خبر داد و تاکید کرد: صنایع، کارآفرینان و صنایع بزرگ که نیاز به کمک مالی دارند می‌توانند به صورت مشارکتی و یا بهره‌مندی از تسهیلات از خدمات بنیاد بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: رویکرد بنیاد احسان انجام مباحث خیری است، این مجموعه در دوران کرونا اقدام به تهیه و توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی با کمک و همراهی خیرین، گروه‌های جهادی، سمن‌ها و مؤسسات خیریه کرده است و افراد نیازمند را توسط گروه‌های مردمی و سمن‌ها شناسایی کرده است.

توزیع ۲۰۰ دستگاه گرمایشی میان نیازمندان استان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از اجرای پویش‌های مختلف به مناسبت‌های متفاوت خبر داد و گفت: پویش‌هایی از جمله بهداشت، سلامت و خدمات پزشکی، پویش مشق احسان، توزیع کیف و لوازم‌التحریر ویژه دانش‌آموزان کم برخوردار در استان، پویش دلگرمی احسان، تهیه و توزیع بیش از ۲۰۰ لوازم گرمایشی در منزل و پویش نسیم احسان در ایام تابستان با تهیه و توزیع وسایل سرمایشی از جمله کولر و پنکه به خانواده‌های محروم و نیازمند است.

محمدپناه با اشاره به اقدامات و برنامه‌های این ستاد در امر جوانی جمعیت، تصریح کرد: خدمات متنوع و خوبی از جمله طرح لبخند مادری در دست اجرا بوده است و در قالب این طرح برای فرزندان سه‌قلو به ازای هر نوزاد پک رایگان پوشک تا شش ماه تهیه می‌شود، همچنین بسته لبخند مادری و تأمین سیسمونی کوچک به مبلغ شش میلیون تومان و اهدای کارت هدیه یک میلیون تومانی به هر نوزاد در خانواده‌های نیازمندی که فرزند سوم یا سه‌قلو آن‌ها به دنیا بیاید، تعلق می‌گیرد.

وی از ارائه خدمات درمانی به زوج‌های ناباور توسط بنیاد ۱۵ خرداد خبر داد و اضافه کرد: با هدف درمان زوج‌های ناباور، مبلغ ۱۰ میلیون تا ۲۳ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود و بیماران صعب‌العلاج و سرطانی‌های تحت حمایت ستاد به صورت مشارکتی خدمات کمک درمانی دریافت می‌کنند.

طرح لبخند احسان دو هفته یک بار در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: بیمارستان جامع سرطان در تهران نیز افراد نیازمند در دهک‌های یک تا پنج را به صورت رایگان پذیرش می‌کند و دهک‌های بالاتر نیز در صورت معرفی از سوی ستاد به صورت درصدی خدمات می‌گیرند.

محمدپناه با اشاره به ارائه خدمات دندان پزشکی در استان یزد، افزود: طرحی به نام لبخند احسان به صورت رایگان به کمک گروه‌های جهادی و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یزد در حال انجام است و تاکنون ۳۵۰۰ نفر از محرومان خدمات رایگان کشیدن دندان سطح یک، دو و سه را دریافت کردند این طرح هر در دو هفته یک بار در استان یزد برگزار می‌شود.

کد خبر 707089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.