۳۵ هزار امضا پای کار زاینده‌رود / هیچ تماس و فشار امنیتی در لغو کارزار نداشتیم

احمد مقیمی نویسنده کارزار «توقف فوری پروژه غیرقانونی بن-بروجن تا تعیین تکلیف احیای زاینده‌رود» در یادداشتی با بیان ده نکته، گزارشی از این کارزار را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد مقیمی نویسنده کارزار «توقف فوری پروژه غیرقانونی بن-بروجن تا تعیین تکلیف احیای زاینده رود» در یادداشتی با بیان ده نکته، گزارشی از این کارزار را ارائه کرد.

۱. از ایده و متن کارزار گرفته تا امضا و تبلیغ آن، نظرات و نکات دوستان راهنما و راهگشا بود که از همگان سپاسگزارم.

۲. امضای همه اقشار و افکار با سلیقه‌ها و عقیده‌های مختلف، نشان‌دهنده این است که زایندهپرود فراجناحی، فرااستانی و یک مطالبه حیاتی است.

۳. دیدن امضای عزیزان از استان‌های دیگر به ویژه چهارمحال و بختیاری در بین امضاها حکایت از فهم درست امضاءکنندگان از خطر خشکی زاینده‌رود، فرونشست و نابودی فلات مرکزی دارد.

۴. ادامه امضاها پس از سفر آقای رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری نشان از اهمیت موضوع و امیدواری مردم برای حل مسئله است که امیدواریم این امید ناامید نشود!

۵. چند نوبت اختلال در سیستم امضا ایجاد شد که دوستان آن را مشکل فنی ارزیابی کردند که البته در کاهش شمار امضاءکنندگان مؤثر بود.

۶. به جز یکی دو تماس دوستانه از طرف یکی از نمایندگان و رفقای مرتبط با دولت، هیچ تماس و فشار امنیتی در لغو کارزار نداشتیم.

۷. بنا بر گزارش کارزار، این مطالبه به خاطر استقبال بالا در فهرست پیگیری‌های ویژه کارزار قرار گرفته است که مراتب پیگیری را به حضورتان تقدیم خواهیم کرد.

۸. پرداختن رسانه‌ها به اینگونه کارزارها یکی از نشانه‌های دغدغه‌مندی و مطالبه جدی آن‌ها در حوزه زاینده رود است لذا از رسانه‌هایی که این کارزار را همراهی کردند، صمیمانه سپاسگزاریم.

۹. کارزار در تنویر افکار عمومی و حقیقت پروژه غیرقانونی بن بروجن نقش مؤثری داشت و عاملی بر آشنایی عموم مردم به حقیقت ماجرا بود، لذا بسیاری از دوستان درخواست تمدید کارزار را داشتند و از آنجایی که موضوع خاص پروژه غیرقانونی بن بروجن بود و مدیریت کارزار با ویرایش متن موافقت نکرد این کارزار در زمان مقرر به پایان رسید.

۱۰. کارزار توانست در یک هفته، مطالبه‌گران زاینده‌رود را با خود همراه سازد و موجی از افکار عمومی را در کشور متوجه بحران جدی زاینده‌رود کند؛ بدیهی است مهم‌ترین دستاورد این کارزار سرمایه انسانی است که از سر تعهد، دلسوزی، دغدغه‌مندی و احساس مسئولیت این کارزار را امضا کردند و استمرار کارزارهای مردمی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد همدلی و مطالبه جدی و منطقی داشته باشد و اینک باید همه باهم نظر به تجربیات و عبرت از گذشته با روشنگری و مطالبه‌گری هوشمند تا جریان دائمی زاینده‌رود امیدوارانه به پیش برویم.

مطالبه مردمی درباره پروژه بن-بروجن از مرز ۲۱ هزار امضا گذشت

مطالبه مردمی درباره پروژه بن-بروجن با ۳۱ هزار امضا در جمع کارزارهای ویژه

کد خبر 707075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طهماسبی بلداجی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    بروجن هیچ گونه حقابه ای از زاینده رود ندارد کمااینکه از آب چغاخور نداشت و با قلدری آب چغاخور را به قیمت کشتن یک جوان از شهر بلداجی و مجروح کردن بیش از صد نفر برای استفاده در صنعت بردند. من بعنوان یک شهروند بلداجی مخالف بردن آب زاینده رود به بروجن هستم