افتتاح قطعه اول محور باباکلان_ گچساران در دهه فجر امسال

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح قطعه اول محور باباکلان_گچساران در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده در بازدید از راه اصلی گچساران به باباکلان اظهار کرد: قطعه اول این جاده به طول ۱۰ کیلومتر و اعتبار ۲۹ میلیارد تومان با قرارداد اولیه و قطعه دوم به طول شش کیلومتر و اعتبار ۳۲ میلیارد تومان به انجام رسیده و تلاش می‌کنیم دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: قطعه سوم به طول سه کیلومتر با اعتبار ۱۹۱ میلیارد تومان در حال انجام و قطعه چهارم هم در دست مطالعه است که در سر جمع بالغ بر دو هزار میلیارد تومان برای ساخت راه اصلی گچساران- باباکلان هزینه می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده گناوه- میشان- «خومه‌زار» در استان فارس در حال احداث است و قصد داریم منطقه «باباکلان» را به این جاده متصل کنیم تا باباکلان به این محور ترانزیتی متصل و بخشی از تردد در استان بوشهر از مسیر گچساران و محور پاتاوه به دهدشت انجام شود.

وی با بیان اینکه عشایر زیادی در منطقه باباکلان هستند، تصریح کرد: جاده روستایی، آب آشامیدنی عشایر و نهاده دامی و سایر مشکلات را مورد بررسی قرار دادیم، طرح هادی، بهسازی روستای و رفع مشکل برق این منطقه از دیگر موارد است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: چند روستا از جمله کاکا مبارک، بی بی حکیمه، بن پیرو و چند روستای دیگر در این منطقه با مشکل گاز مواجه هستند و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای گازرسانی نیاز است که از طریق وزارت نفت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مدت زیادی است پیگیر هستیم که باباکلان به بخش تبدیل شود اما جمعیت آن به حد نصاب نمی‌رسد، افزود: در این خصوص با وزارت کشور گفت‌وگو کردیم که بی‌بی حکیمه را به مرکز باباکلان تبدیل کنیم تا خدمات به مردم این منطقه ارائه شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشکل اشتغال در این منطقه را مهم، توصیف و بر سوخت‌رسانی به موقع به عشایر و به تشکیل تعاونی زنبورداری در این منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به مشکل آنتن دهی در جاده گچساران-باباکلان از مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خواست که این مشکل را رفع کند.

کد خبر 707055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.