مجتمع بزرگ فرهنگی هنری در یزد ساخته می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: مجتمع بزرگ فرهنگی هنری یزد با حمایت دولت و بخش خصوصی به منظور توسعه زیرساخت‌های هنری در یزد ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، احسان عابدی ظهر امروز - شنبه چهارم آذر- در رویداد رسانه‌ای جام امید در یزد اظهار کرد: شاهد نبرد نابرابر بین رسانه‌های معتبر داخلی و رسانه‌های دشمن هستیم و در این نبرد نابرابر فعالین رسانه یزد سربازان خط مقدم هستند.

وی با بیان رویکرد رسانه‌ها و رسالتشان این قشر در امر روشن‌سازی جامعه و امیدآفرینی بسیار مهم بوده است گفت: در کنار این اهداف مطالبه‌گری و بازتاب اقدامات و برنامه‌های در جامعه از دیگر وظایف رسانه‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه چندین سال است تمرکز دشمن بر القا ناامیدی است گفت: دشمنان در تلاش هستند تا تصویری سیاه از کشور بزرگ، پهناور و رو به رشد ایران داشته باشند، این حجم از اخبار منفی در جامعه تأثیرگذار بوده و این همان هدف دشمن بوده است تا تصویری ناامید کنند بسازد.

عابدی گفت: رسانه‌ها باید به مقابله با رویکرد تهاجمی دشمن پرداخته و بن‌بست یاس و ناامیدی را بشکنند، رویکردهای اجرا شده، دستاوردهای انقلاب و اقدامات در کشور کم نیست و در خیلی از موارد در حوزه‌های مختلف حرف برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های اقتصادی فرهنگی و سیاسی حرف‌ها برای گفتن داریم گفت: این راهبردهای موفق را دشمن می‌پوشاند و فقط رویدادهای تلخ و ناخوشایند را با حجم زیاد انعکاس داده و مردم هم تحت تأثیر این حجم از اخبار منفی قرار می‌گیرند و در برابر غول سیاه نمایی و هماهنگ از سمت دشمن قرار می‌گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: بسیاری از اقدامات تبلیغاتی و سو دشمن منجر به ایران هراسی خواهد شد.

عابدی تصریح کرد: این‌ها در حالی است که در استان یزد و در طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام گرفته و در سطح ملی و بین‌الملل نیز قابل پوشش هستند، بنگاه‌های اقتصادی بزرگی فعال هستند و بخش عمده‌ای از نیازها حوزه پزشکی توسط جوانان و نخبگان تولید و تأمین می‌شود.

وی گفت: از جمله برنامه‌های فرهنگی ما در هفته بسیج، کلنگ ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی هنری در منطقه کاریز بوم یزد با ظرفیت هزار نفری مجهز به سالن‌های نمایش، موسیقی، اجرای تئاتر و… است که این پروژه با حمایت بخش خصوصی و دولتی از امروز آغاز می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: با اجرای برنامه‌های متعدد در حوزه فرهنگی تلاش شده است تا در این بخش پویایی رقم بخورد، همچنین در حوزه قرآنی، برپایی جشنواره‌های فرهنگی و هنری در یزد از دیگر فعالیت‌های حوزه فرهنگ است که به خوبی شاهد استقبال و حضور پرشور مردم در این رویدادهای فرهنگی هستیم.

عابدی با اشاره به تعدد رویدادهای فرهنگی در یزد بیان کرد: ترافیک جشنواره‌ها را در سطح استان داریم و به زودی شاهد برپایی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، تئاتر کودک و نوجوان، رویدادهای سینمایی، شعر و ادبیات خواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای طرح بزرگ بالندگی چهار هزار حافظ قرآن کریم تصریح کرد: هر چند در وضعیت ایده آل قرار نداریم اما در مسیر خوبی حرکت کرده و بذر امید را کاشته‌ایم تا آنچه شایسته هنرمندان و مردم استان است را شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: اقدامات مناسبی در حوزه‌های زیرساختی رقم خورده است و امسال پس از سال‌ها چشم انتظاری شاهد بهره‌برداری از تالار فرهنگ یزد و به زودی فاز دوم مجتمع امام علی خواهیم بود، همچنین با افتتاح مجتمع فرهنگی هنری بافق و سالن‌های نمایش در استان، یزد از نظر زیرساختی غنی و دست پر خواهد شد.

کد خبر 707016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.