بسیج کارگری پیشرو در عرصه تولید / اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۵۰ واحد تولیدی در اصفهان

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان اصفهان گفت: از بین ۵۰۰ واحدی که برای شرکت در جشنواره اعلام کرده بودند ۵۰ واحد برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند که ملاک ارزیابی داوران بر اساس رعایت اصول بیست‌ویک‌گانه رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی بود.

سرهنگ علی‌اصغر عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه امروز دشمن جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه ملت ایران به راه انداخته است، به تشریح برنامه‌های این قشر از بسیج پرداخت و اظهار کرد: بسیج جامعه کارگری علاوه بر برنامه‌های فرهنگی رایج خود، دو برنامه شاخص در هفته بسیج برای خود تعریف کرده است؛ یکی از این برنامه‌ها به صورت سراسری به همه کارخانجات استان ابلاغ شده و دیگری شاخص استانی است.

وی افزود: برنامه شاخص «شیفت ایثار» یکی از این برنامه‌های شاخص است که کارگران بسیجی خارج از زمان کاری خود عوائد اضافه‌کاری خود که در خارج از ساعات کاری تولید به آنها اختصاص پیدا می‌کند را به کمک‌های مومنانه اختصاص می‌دهند.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان اصفهان با بیان اینکه عوائد اضافه‌کار کارگران صرف تهیه جهیزیه و بسته‌های معیشتی برای همکاران نیازمند آن‌ها و سایر کارگران نیازمند مجموعه‌های دیگر می‌شود، ابراز کرد: بخشی از این هزینه به آزادی زندانیان غیرعمد جامعه کارگری اختصاص می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه در طول هفته بسیج هفت هزار کارگر در کل استان و واحدهای صنعتی اعلام آمادگی کرده‌اند تا عوائد را به این امر خداپسندانه اختصاص دهند، اذعان کرد: این برنامه در طول سال هم اجرا می‌شود، اما در مناسبت‌هایی همچون هفته دفاع مقدس و هفته بسیج با شیب بیشتری دنبال می‌شود.

عطایی فلسفه بسیج کارگری را کمک مومنانه و صادقانه به آحاد مردم و بسیجیان دانست و افزود: بسیجیان کارگر در امور مومنانه پیشتاز بوده‌اند.

وی از برگزاری همایش بسیجیان کارگر در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در پایان هفته بسیج خبر داد و گفت: این همایش از جمله برنامه‌های استانی بسیج کارگری است و قرار است پس از این همایش، برنامه فرهنگی و اجتماعی در خصوص فعالیت‌های مومنانه این قشر اجرا شود؛ همچنین نمایشی از دستاوردهای صنعت فولاد را برای بازدیدکنندگان در پایان هفته خواهیم داشت تا در رسیدن به اهداف برنامه‌های بسیج قدم‌های بهتری برداریم.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حرکت جامعه کارگری به سمت اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: بسیج کارخانجات در این زمینه پیشتاز بوده است و بر همین اساس اعطای نشان اقتصادی به رده‌ها و واحدهای تولیدی برتر در جشنواره بیست‌وهفتم مهر انجام شد و از بین ۵۰۰ واحدی که برای شرکت در جشنواره اعلام کرده بودند، ۵۰ واحد برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند که ملاک ارزیابی داوران بر اساس رعایت اصول بیست‌ویک‌گانه رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی بود.

وی اضافه کرد: در این جشنواره که با حضور رئیس سازمان بسیج برگزار شد، نشان اقتصادی مقاومتی درجه یک و درجه دو به واحدها اهدا شد و این امر مقدمه‌ای برای شرکت‌هایی شد که در این زمینه عقب هستند تا در حوزه رقابت در سال‌های بعد قدم‌های بهتری را بردارند و بتوانیم شاهد پویایی در حوزه صنعت استان باشیم.

عطایی تقویت تولید طبق فرامین رهبر معظم انقلاب را در دستور کار بسیج کارگری دانست و گفت: می‌توان مصادیق تقویت تولید را در کارخانجات ذوب‌آهن، فولاد مبارکه و پتروپالایش اصفهان دید که به موازات نگاه رهبر معظم انقلاب در حوزه رشد تولید حرکت می‌کنند و شاهد افتتاح پروژه‌های دانش‌بنیان در این صنایع و کارخانجات بزرگ با نگاه، روحیه و رویکرد جهادی بسیجی هستیم.

کد خبر 706994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.