بیتا فرهی درگذشت + بیوگرافی و علت فوت

بیتا فرهی که طی چند هفته گذشته به دلیل عارضه ریه و قلبی در بیمارستان دی بستری بود، ظهر امروز ۴ آذر ماه از دنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیتا فرهی که طی چند هفته گذشته به دلیل عارضه ریه و قلبی در بیمارستان دی بستری بود، ظهر امروز _شنبه چهارم آذر_ از دنیا رفت. هم‌اکنون سریال «سرزمین کهن» با بازی بیتا فرهی در حال پخش است.

«هامون»، «برادرم خسرو»، «دوران عاشقی»، «در انتظار معجزه»، «خاک آشنا»، «خون‌بازی»، «خانه ای روی آب»، «اعتراض»، «کیمیا»، «بانو» و «لامینور» از جمله فیلم‌های سینمایی است که بیتا فرهی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

. او چندی پیش با به یاد آوردن اولین و درخشان‌ترین تجربه اش در سینما گفته بود: «بعد از فیلم هامون که برای من و سینمای ایران یک اتفاق بود، آقای مهرجویی بلافاصله پیشنهاد همکاری در فیلم بانو را داد. بعد از دو کار شاخص برایم سخت بود هرکاری را بپذیرم پیشنهاد بسیاری می‌آمد، اما سعی می‌کردم دست به عصا و حساب شده عمل کنم.

عده‌ای معتقدند در فیلم هامون خود مهشید جلوی دوربین رفته است و کاری با بازیگر صورت نگرفته است. هرچند با من هیچ تمرینی نشد، اما نقش برایم جا افتاده بود و انگار شخصیت را می‌شناختم.»

فرهی متولد ۱۳۳۷ و فارغ‌التحصیل رشته هنر از مدرسه هنر جان پاورس آمریکا در سال ۱۳۵۹ بود که برای بازی در هامون توسط ناصر چشم‌آذر به مهرجویی معرفی شد و به سرعت مورد پسند او برای بازی در نقش مهشید قرار گرفت.

این‌گونه بود که کار خود را در سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم هامون به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد و در سال‌های بعدی فعالیت خود را با کارگردانان بزرگی چون احمدرضا درویش، بهمن فرمان‌آرا، مسعود کیمیایی و رخشان بنی‌اعتماد ادامه داد.

وی سال ۱۳۹۶ در برنامه دورهمی به کارگردانی مهران مدیری، همچنین در برنامه خندوانه به کارگردانی رامبد جوان به عنوان مهمان شرکت کرد؛ وی به دو زبان فرانسه و انگلیسی مسلط بود و یک فرزند دختر دارد که در فرانسه زندگی می‌کند.

خبر بستری شدن فرهی را برای اولین بار بهاره افشاری در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرد.

بعد از انتشار این خبر یاسمین خلیلی فرد نویسنده و دانش آموخته سینما درباره وضعیت بیماری این بازیگر توضیح داد.

او در پستی که در صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشت، نوشته است: «ضمن مشورت با خانم مهسا قریشی فرزند خانم فرهی عزیزمان تصمیم گرفتیم این پست را به اشتراک بگذاریم. خانم فرهی عزیز دو هفته سخت را پشت سر گذاشته‌اند. متأسفانه یک عارضه ریوی سلامتی ایشان را در وضعیت بسیار پرخطری قرار داده‌اند.

خوشبختانه چند روزی است کمی بهترند.

من امروز تلفنی با ایشان صحبت کردم. ما امیدواریم که بدنشان به این مبارزه با قدرت ادامه دهد و سلامتی‌اشان را به طور کامل به دست بیاورند. در حال حاضر در سی‌سی‌یو بستری هستند و فعلاً باید بستری بمانند. خواهش می‌کنم به هر روشی که دوست و به آن اعتقاد دارید برایشان انرژی مثبت بفرستید. ما امیدواریم که خیلی زود این بیماری را پشت سر بگذارند.»

در نهایت ین هنرمند به دلیل عارضه ریوی و قلبی، چهارم آذرماه ۱۴۰۲ در بیمارستان دی درگذشت و جزئیات مراسم خاک‌سپاری متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 706992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خدابیامرزه ، روحشان شاد و قرین رحمت الهی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    8 0
    بازیگر خوب و دوست داشتنی بودن ، روحشون شاد و در آرامش ابدی
  • CA ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    3 0
    حيف واقعا چه بازي هاي قشنگي ، روحش شاد
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    2 1
    مردم از هوای آلوده دارن میمیرند. جمع کنید این بساط را
  • آریاخان IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    1 0
    خداوند رحمت کند خانم بیتافرهی راالفاتحه مع صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم یازهرا
  • شهرزاد IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    1 0
    اونقدر از فوت خانم بیتا فرهی شوکه و اندوهگین شدم که حد ندارم.. اصلأ نمیتونم باور کنم که ایشون فوت کردن و من هر فیلمی که بازی میکردن رو فقط به عشق خانم فرهی می‌دیدم با بازی خوب و روان و صدای زیبایی که داشتن ...جای تأسف زیاده که بیشتر عزیزان هنرمند وقتی بعنوان بیمار به بیمارستان مراجعه میکنن ،خبر دلخراش فوت اونا رو میشنویم...حیف حیف چقدر سخته که بگم به دوستدارانشون روحشون شاد باشه..😢😢😢
  • دختری ۱۵ ساله IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    روحش شاد و گرامی
  • دختری ۱۵ ساله IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    روحش شاد و گرامی
  • عباس IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    روحش شاد 💐