ماجرای اتهام تجاوز جنسی شهردار نیویورک چیست؟

شهردار نیویورک، اریک آدامز، بر اساس قانون نیویورک که قرار است این هفته منقضی شود، به تجاوز جنسی در سال ۱۹۹۳ متهم شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، قانون بازماندگان بزرگسال از تجاوز در نیویورک که قرار است پس از روز شکرگزاری سال جاری منقضی شود، شش ماه پس از امضا در می ۲۰۲۲، یک پنجره بازنگری یک‌ساله برای بازماندگان جرایم جنسی باز کرد تا قربانیان بتوانند حتی اگر مدت زمان محدودیت ادعاهای آن‌ها منقضی شده باشد، از سوءاستفاده‌کنندگان ادعایی خود شکایت کنند. این پنجره بازنگری از آن‌جا در نظر گرفته شده که بسیاری از قربانیان آزار جنسی ممکن است سال‌ها طول بکشد تا به‌طور علنی در مورد آسیب‌های خود صحبت کنند؛ هدف این است که به آن‌ها فرصتی داده شود تا به دادگاه مراجعه کنند و برای احقاق حق خود بجنگند.

بر اساس احضاریه ارسال‌شده توسط دادگاه عالی شهرستان نیویورک در راستای این قانون، این دادگاه سندی در اختیار دارد که نشان می‌دهد اریک آدامز، شهردار نیویورک، در سال ۱۹۹۳ به تجاوز جنسی در محل کار متهم شده است. این پرونده حاکی از تجاوز جنسی، تبعیض جنسیتی و شغلی، انتقام‌جویی، محیط کار خصمانه و ایجاد عمدی ناراحتی عاطفی است.

شهردار نیویورک به تجاوز جنسی متهم شد

یکی از سخنگویان شهرداری در دفاع از شهردار اعلام کرد که وی حتی نمی‌داند فرد شاکی چه کسی است و در ملاقات‌ها او آن را به یاد نمی‌آورد. از سوی دیگر چنین اقدامی از جانب وی غیرممکن است زیرا اریک آدامز هرگز اقدامی برای صدمه زدن به شخص دیگری انجام نمی‌دهد.

سخنگوی شهرداری به شدت هر گونه ادعایی را علیه شهردار نیویورک رد کرد، اما در احضاریه سه صفحه‌ای ارسال‌شده آمده است که شورای شهرستان، مرکز ترانزیت اداره پلیس نیویورک و انجمن نگهبانان اداره پلیس شهر نیویورک وی را به‌عنوان متهم شناخته‌اند. با این حال جزئیات بیشتری اعلام نشده و هنوز شکایتی ثبت نشده است.

در احضاریه ارسالی برای شهردار نیویورک آمده است: «ادعاهای ارائه شده در اینجا حاکی از اعمال و کوتاهی‌های عمدی و سهل‌انگارانه برای آسیب‌های جسمی، روانی و سایر آسیب‌های ناشی از رفتاری است که به منزله جرایم جنسی شمرده می‌شود و شاکی این پرونده می‌تواند حداقل پنج میلیون دلار طلب کند.»

شهردار نیویورک به تجاوز جنسی متهم شد

کد خبر 706989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.