واقعه ۴ آذر اندیمشک باید همواره مرور شود

امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر لزوم مرور واقعه‌ چهارم آذر در اندیمشک گفت: برنامه رژیم بعثی عراق تجزیه ایران اسلامی بود، اما این توطئه با ایستادگی و ایثارگری مردان، زنان و جوانان کشور در هم کوبیده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی پیش از ظهر امروز _شنبه چهارم آذر_ در آئین گرامیداشت شهدای چهارم آذر ۱۳۶۵ اندیمشک در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: جنگ تحمیلی ایران پس از پایان جنگ جهانی دوم بزرگ‌ترین جنگ بوده است که در آن رزمندگان با دست خالی در مقابل دشمن بعثی با سلاح‌های پیشرفته ایستادگی کردند.

وی افزود: ارتش شاهنشاهی ایران در دوران رضا پهلوی در جنگ جهانی دوم حتی یک روز هم نتوانست در مقابل متجاوزان مقاومت کند و از هم فروپاشید، در حالی که ایران اسلامی در جنگ تحمیلی با فرهنگ جهادی و انقلابی جوانان خود مقابل تمام قدرت‌ها ایستاد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت طلب، عشق به شهادت‌طلبی و ولایت‌پذیری جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس همه امکانات مادی قدرت‌های عالم را در جنگ تحمیلی در هم کوبید، ادامه داد: برنامه رژیم بعث عراق تجزیه ایران اسلامی بود، اما این توطئه با ایستادگی و ایثارگری مردان و زنان و جوانان کشور در هم کوبیده شد.

حجت‌الاسلام حاجتی با اشاره به فرماندهی امام خمینی (ره) در دوران جنگ و ایستادگی در مقابل ابرقدرت‌های جهان، تصریح کرد: جوانان به عنوان آینده‌سازان کشور باید ضمن آشنایی با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت با شهدا انس بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه در دفاع مقدس با ایثارگری رزمندگان و شهدا برای نخستین بار پس از ۲۰۰ سال در یک جنگ هیچ بخشی از ایران اسلامی جدا نشد، گفت: شیعه یک پیکره واحد است و هیچ مرز زمینی و قبیله‌ای نمی‌تواند میان شیعیان علی (ع) در عالم تفرقه بیندازد؛ فرماندهان و طراحان طوفان‌الاقصی خود را پیروان مکتب روح‌الله و انقلاب اسلامی می‌دانند و اتکا به این فرهنگ موجب شده است تا امروز تمام قدرت‌های عالم در مقابل حماس ناتوان بمانند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ۲۳ هزار شهید خوزستانی افزود: ما مدیون شهدای چهارم آذر در اندیمشک هستیم، باید این وقایع همواره مرور شود و آن‌ها را به دست جوانان بدهیم.

کد خبر 706967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.