افزایش ۵ برابری صادرات نارنگی از مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش پنج برابری صادرات نارنگی از این استان خبر داد و گفت: ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های مازندران به کشت ارقام مختلف نارنگی اختصاص دارد که ۱۰ هزار هکتار آن شامل ارقام زودرس هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی امروز _شنبه چهارم آذر_ در نشست صمیمی با سرگروه‌های جهادی بخش کشاورزی و دامپروری که با حضور خانواده شهید مدافع امنیت احمد صالحی برگزار شد، اظهار کرد: با تدابیری که در سطح ملی و استانی اندیشیده شده است، شاهد رشد چشم‌گیری در صادرات مرکبات و محصولات باغی استان هستیم.

مؤمنی افزود: ۱۸ هزار و ۴۲۰ تن نارنگی از آغاز سال زراعی تاکنون به بازارهای هدف صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج برابر افزایش داشته است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: کشورهای قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان، عراق، روسیه و بلاروس کشورهای مقصد نارنگی صادر شده از گمرکات مازندران هستند.

مؤمنی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های مازندران به کشت ارقام مختلف نارنگی اختصاص دارد که ۱۰ هزار هکتار آن شامل ارقام زودرس هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰۰ هزار تن نارنگی در استان برداشت شود.

کد خبر 706965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.