افزایش ۴ درجه‌ای دما / غبار آلودگی دوباره بر اصفهان می‌نشیند

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش دو تا چهار درجه‌ای دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان از صدور هشدار نارنجی و با تشدید سامانه شرایط پایداری و افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای امروز _شنبه چهارم آذر_ در استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار طی هفته جاری روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و در نواحی مرکزی و صنعتی استان غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری با گذر امواج ضعیف، گاهی افزایش ابر و فردا و وقت سه‌شنبه در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید به ویژه در غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی با تشدید سامانه شرایط پایداری از اواخر امروز تا پایان روز یکشنبه، پنجم آذر، طی افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا به ویژه در نیمه نخست فردا، تصریح کرد: فعالیت این سامانه در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی تداوم دارد.

آقایی گفت: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌های سنی در صورت رعایت و کنترل نشدن منابع آلاینده و احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پرتردد و صنعتی از اثرات مخاطرات سامانه مذکور است.

وی اظهار کرد: مدیریت به منظور کاهش تردد خودروها، کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر ممنوعیت تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت سامانه شرایط پایداری از روز پنجشنبه دوم آذر آغاز می‌شود و تا یکشنبه در استان تداوم دارد، افزود: غبارآلودگی، کاهش دید و کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در نیمه اول روز از مخاطرات جوی سامانه مذکور است که در مدت یاد شده با بیشترین شدت افزایش غلظت مواجه هستیم.

وی با اشاره به شرایط سامانه پایداری در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی، تصریح کرد: کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی از اثرات مخاطرات این سامانه است.

آقایی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا چهار درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای منفی دو درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 706963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.