پاسداری از انقلاب در گرو خدمت به مردم و توجه به اقشار محروم جامعه است

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی 100 کارگاه قالی‌بافی و 30 کارگاه خیاطی در یزد راه‌اندازی شده است، گفت: پاسداری از انقلاب در گرو خدمت به مردم و توجه به اقشار محروم جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، سرهنگ عباس جوکار ظهر امروز -شنبه چهارم آذر- در جریان رویداد رسانه‌ای جام امید در استان یزد با تاکید بر اینکه هدف بسیج برطرف کردن دغدغه‌های مردم در حوزه‌های مختلف است اظهار کرد: بسیج از خود مردم بوده و هدف آن خدمات رسانی به مردم بوده که برای تحقق این امر، سازماندهی مردم برای ارائه خدمت به مردم توسط بسیج انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بسیج در ۲۲ قشر مختلف گفت: در حال حاضر فعالیت‌های بسیج در رده پایگاه‌های مقاومت بسیج و حوزه‌های مقاومت در تمام محلات به وضوح گسترش یافته و واحدهای مقاومت دانش‌آموزی نیز شکل گرفته و توانسته‌ایم در امر آینده‌سازی نسل جدید را به میدان آورده و از این فرصت بسیار بزرگ در امر جهاد امیدآفرینی بهره‌مند شویم.

جهاد آبرسانی به ۵۸ روستای محروم استان یزد

معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد گفت: وقتی مشاهده کردیم که بعد از گذشت چند دهه از انقلاب با مشاهده مشکلات آبی بسیج به میدان آمد و در جهاد آبرسانی به ۵۸ روستای استان یزد گام بلندی بر داشتیم و خوشبختانه در کمتر یک سال به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده‌ایم و در ماه‌های آینده شاهد به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها خواهیم بود.

جوکار ادامه داد: رسیدگی به محرومین در صدر اولویت‌ها و فعالیت‌های بسیجیان بوده و ساخت منازل محرومین در سطح استان انجام شده است که در این خصوص تفاهم نامه‌هایی با حضور خیرین بسته شده است و کارهای بزرگی در سازندگی رقم خورده است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه اجتماعی بسیار مهم بوده و برای آن همه ظرفیت‌های بسیج مجهز شد، شناسایی پایگاه‌های اجتماعی در محلات، افتتاح خانه‌های مهر، ارائه خدمات مشاوره بعضاً بدون هزینه و یا هزینه پایین، مشاوره تحصیلی، مشاوره در موضوعات اجتماعی، مقابله با پدیده طلاق، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مباحث مواد مخدر بوده است.

۲۷۰ محله اسلامی در یزد وجود دارد

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد، با بیان اینکه هدفمند در حال برنامه‌ریزی برای محلات کم برخوردار و اجرای طرح کرامت هستیم گفت: در این طرح ۲۷۰ محله اسلامی در دستور کار سپاه است که در آن همه نقش‌ها به مردم داده شده است و فعالیت‌های لازم را در مساجد، مدرسه، آسفالت و ازدواج انجام می‌دهند تا حداقل‌های ازدواج با کمک مردم در اختیار افراد جوان قرار گرفته و تأمین شود.

جوکار ادامه داد: سه خانه مهر در استان و در شهرستان‌های یزد، ابرکوه و اردکان افتتاح شده که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته است و توانسته است اعتماد مسئولان و دستگاه‌ها را جلب کرده و امیدی ایجاد کند، علاوه بر این سه خانه مهر در دستور کار برای افتتاح قرار داشته و به زودی خانه‌های مهر به ۱۲ خانه خواهد رسید در این خانه‌ها، کارهای پژوهشی، شناسایی نیازها و ارائه مشاوره داریم.

وی گفت: در حوزه‌های فرهنگی آسیب‌های جدی در جامعه وجود دارد و معاونت فرهنگی سپاه با نقش آفرینی در محلات اسلامی و پایگاه‌های مقاومت بسیج در راستای حل مسائل فرهنگی قدم برمی‌دارد در این خصوص نظام مسائل و چالش‌ها توسط پایگاه مقاومت شناسایی شده است، که این راهکارها و راه حل‌ها در هیئت اندیشه‌ورز بررسی می‌شود که ظرفیت خوبی برای حل مسائل است.

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر در استان یزد با تاکید بر اینکه فرمان‌های مقام معظم رهبری در صدر برنامه‌های بسیج و سپاه است گفت: در این خصوص توانمندسازی مردم و اداره اموراتشان توسط خودشان مدنظر است، چرا که ما فقط نباید خودمان کارها را کنیم بلکه باید مردم را در میدان آورده و با ارائه آموزش‌های لازم نقش خوبی در امر توانمندسازی سرپرستان خانوار و بانوان داشته باشیم.

جوکار بیان کرد: اجرای طرح هر محله یک اقتصاددان، آموزش اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات و اشتغال، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه‌هایی است که به صورت مداوم صورت گرفته و ظرفیت‌هایی را به جهت اشتغال مردم در محلات ایجاد کرده است.

برپایی ۳۸ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در استان یزد

وی با بیان اینکه بنیاد تعاون، در قالب‌های مختلف ارائه خدمات در مرکز درمانی بسیج، ارائه خدمات در محلات محروم، شناسایی خوشه‌های اقتصاد مقاومتی با کمک بسیج سازندگی در محلات کمک به اخذ مجوزهای اداری نیز انجام می‌شود، گفت: از هفته بسیج سال قبل تاکنون ۳۸ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در مرکز استان برپا شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر در استان یزد اضافه کرد: طرح‌هایی در حوزه امنیت غذایی با همکاری بسیج کشاورزی و بسیج علمی با پشتیبانی بنیاد تعاون صورت گرفته است و در محصولات خاصی سرمایه گذاری شده است و خوراک دام و اقلام غذایی دیگر را پشتیبانی می‌کنند.

جوکار بیان کرد: اخذ مجوز بهداشت، زمینه ایجاد بازار فروش، آموزش و حمایت، بازاریابی و اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ توسط سپاه تسهیل شده است و بنا به گزارشات هیچ انحرافی در کار این مشاغل نبوده است.

وی ادامه داد: امسال نیز وام‌های تبصره ۱۸ برای مشاغل خرد و دانش بنیان در نظر گرفته شده است و بدون هیچ محدودیتی در حوزه دانش بنیان کار انجام می‌شود و اشتغال آفرینی و اقتصاد مقاومتی نقش آفرین بودیم.

۳۰ کارگاه خیاطی و ۱۰۰ کارگاه قالی‌بافی راه‌اندازی شد

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه نقطه امید در حوزه اقتصاد مقاومتی و پای کار آمدن همه مردم در صحنه است گفت: در این امر توجه ویژه سپاه و بسیج وجود داشته و در امر تولید پوشاک و راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی در مساجد و حسینه تحول و بهره‌وری صورت گرفته است، تاکنون ۳۰ کارگاه خیاطی و ۱۰۰ کارگاه قالی‌بافی راه‌اندازی شده است.

جوکار افزود: در حوزه مسکن مردم مشکل داشته و دارند اما خوشبختانه مسئولان پیگیری خوبی هفتگی در این خصوص داشته و شاهد نتایج خوبی در ساخت مسکن هستیم، همچنین در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کارهای زیادی شده است، اطلاع‌رسانی این اقدامات موجب امید در مردم شده است و.

وی گفت: پاسداری از انقلاب در گرو خدمت به مردم و توجه به اقشار محروم جامعه است.

کد خبر 706954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.