ضرورت فرهنگ‌سازی مستمر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و گرفتار شدن گروه‌های جامعه در این گونه منجلاب‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی‌ مستمر است و عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه هر روز باید متفاوت‌تر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، محمد کرمی امروز -شنبه چهارم آذر_ در نشست با مدیرکل و معاونان بهزیستی استان بر برنامه‌ریزی و تلاش جدی متولیان فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه تاکید و اظهار کرد: رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و گرفتار شدن گروه‌های مختلف جامعه در این گونه منجلاب‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی‌های مستمر است و عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه باید هر روز متفاوت‌تر از گذشته باشد.

وی افزود: عملکرد دستگاه‌های متولی باید به گونه‌ای باشد که به کاهش و کنترل آسیب‌ها منجر شود و برای این منظور باید تأثیر آن در جامعه مورد ارزیابی و نظارت مستمر قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به عملکرد مراکز ترک اعتیاد خاطرنشان کرد: وجود تعداد متعدد مراکز ترک اعتیاد به عنوان مرکز کسب درآمد و حضور چندباره معتادان در این مراکز پسندیده نیست، بلکه عملکرد این مراکز باید به نحوی باشد که همراه با مهارت‌آموزی و توانمندسازی فرد برای وارد شدن به بازار کار باشد.

کرمی با بیان اینکه مردم و خیران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همراهی دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاهش آسیب‌ها دارند، گفت: مردم به لحاظ اعتقادی علاقه‌مندند که در کار خیر مشارکت داشته باشند و اگر زمینه فراهم شود حتماً مشارکت می‌کنند. لازم است این ظرفیت مردمی را به کار بگیریم چرا که کمک‌های اندک افراد در کنار هم تبدیل به منابع هنگفتی می‌شود.

وی مولدسازی و استفاده از ساختمان‌ها و امکانات دولت را یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود در راستای کمک به کاهش آسیب‌ها و درآمدزایی دانست و افزود: تبدیل ساختمان‌های بلااستفاده به فضای تجاری و ایجاد اشتغال می‌تواند بخشی از منابع مالی مورد نیاز در راستای کاهش معضلات اجتماعی را تأمین کند.

کد خبر 706939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.