نجات ۴ کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات شاهو

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از نجات چهار کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات قله پیرخدر شاهو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز _شنبه چهارم آذر_ در جمع خبرنگاران از نجات چهار کوهنورد در ارتفاعات قله پیرخدر شاهو خبر داد و اظهار کرد: حادثه گرفتار شدن چهار نفر در ارتفاعات پیرخدر شاهو واقع در شمال روستای قوری قلعه شهرستان روانسر، به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر استان اعلام شد.

وی افزود: عملیات جست‌وجو و نجات از ساعت ۱۸:۴۵ روز گذشته با اعزام چند تیم عملیاتی از نجاتگران جمعیت هلال‌احمر و همراهی کوهنوردان داوطلب آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: این کوهنوردان سنندجی که بدون راهنما اقدام به صعود به قله ۳۲۵۰ متری پیرخدر شاهو کرده بودند، به دلیل آشنا نبودن با این قله فنی و رعایت نکردن قانون ساعت ۱۴، مسیر برگشت را هم‌زمان با تاریکی هوا گم کردند و در جنوب‌شرقی منتهی به این قله زمین‌گیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از دسترسی به افراد گرفتار شده عملیات انتقال آغاز شد و خوشبختانه افراد گروه پس از تلاش‌های ۱۲ ساعته نجاتگران و تیم‌های حاضر در عملیات در سرمای شدید و یخبندان از منطقه خطر خارج شدند و عملیات ساعت هفت صبح امروز به پایان رسید و افراد به محل امن در پایین کوه انتقال داده شدند.

کد خبر 706930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.