۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
۳ شهر خوزستان در وضعیت قرمز

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای دشت آزادگان، اهواز و هندیجان برای عموم و شهرهای خرمشهر و ماهشهر برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه مرکز پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای امروز سه شهر دشت آزادگان ۱۶۱، اهواز ۱۵۶ و هندیجان ۱۵۳ AQI در وضعیت ناسالم بودن هوا برای تمام گروه‌های سنی به ثبت رسید که نشان‌دهنده ناسالم بودن هوا برای تمام گروه‌های سنی است، بر اساس این شاخص، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل، خودداری ورزند، افراد دیگر نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بر اساس این سامانه شاخص کیفی هوا در شهرهای شادگان ۱۳۱، خرمشهر ۱۲۵ و ماهشهر ۱۱۲ AQI رسید که نشان‌دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است.

با توجه به وجود صنایع آلاینده در استان خوزستان میزان آلودگی بیشتر شده است و به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا «ناسالم» است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 706921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.