سران طوایف مسئولان سیستان و بلوچستان را یاری کنند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سران طوایف، بزرگان و معتمدان استان مسئولان را همچون فرزندان خود بدانند، در انجام بهتر امور آن‌ها را یاری کنند و راه درست را به آن‌ها نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری، محمد کرمی در نشست با ریش‌سفیدان و سران طوایف شهرستان سراوان خطاب به سران طوایف اظهار کرد: با هم‌افزایی و تعامل در راستای توسعه استان هر روز یک گام بلندتر از دیروز بردارید؛ چرا که این اتحاد و هم‌افزایی عامل اصلی پیشرفت استان است و اگر این وحدت و یکپارچگی بین مسئولان، سران طوایف و مردم از بین برود، به‌طور قطع ظرفیت‌های استان معطل می‌ماند و صرف یکدیگر می‌شود.

وی افزود: با توجه به تجارب ارزشمند خود برای انجام بهتر امور، مسئولان را همچون فرزندان خود بدانید و آن‌ها را یاری کنید و راه درست را به آن‌ها نشان دهید.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بازارچه‌های مرزی باید توسعه بیشتری پیدا کند؛ بنابراین هیچ محدودیتی در صادرات و واردات کالاها وجود ندارد، چراکه باید داد و ستد و تجارت میان مردم نهادینه شود. سیستان و بلوچستان مرزهای گسترده‌ای با افغانستان و پاکستان دارد که می‌توان با برطرف کردن نیاز بازار این کشورها نقش مهمی در ارزآوری داشته باشیم.

سردار کرمی بیان کرد: با توجه به نقش کلیدی نهاد آموزش و پرورش در تربیت و آموزش نسل آینده استان لازم است همه پای کار بیاییم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مردمی موجود در استان و حضور مردم در اقتصاد می‌تواند نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت استان داشته باشد، گفت: مرز یک فرصت است، اما به شرطی که به عنوان یک تولیدکننده بتوانیم محصولاتی که در داخل استان تولید می‌شود را به آن سوی مرزها صادر کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: به کار بردن کلمه محرومیت برای سیستان و بلوچستان به دور از انصاف است، چراکه این منطقه از ظرفیت‌هایی برخوردار است که در هیچ جای کشور و حتی دنیا نیست، اما لازم است این ظرفیت‌ها به ثروت تبدیل شود.

کد خبر 706907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.