کسب رتبه برتر راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی کشور

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس نتایج و رتبه‌بندی نهایی شاخص‌های عمومی و ارزیابی عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور، اداره کل راه و شهرسازی این استان موفق به کسب عنوان نخست کشور شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان، عطاء‌اله اکبری اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان با کسب بیش از هزار و ۹۱۸ امتیاز از مجموع دو هزار امتیاز سقف، موفق به کسب وضعیت عالی و صدرنشین ادارات راه و شهرسازی استان‌های کشور در هردو بخش عمومی و اختصاصی شد.

وی با بیان اینکه مقوله ارزیابی عملکرد و بررسی نحوه فعالیت سالانه هر دستگاه یا سیستم فعال می‌تواند منجر به ایجاد رقابت، افزایش کارایی نیروی انسانی و پویایی مجموعه شود، افزود: تهیه نقشه راه، تدوین برنامه جامع و هدف‌گذاری نقاط دستیابی با توجه به اتکا به نیروی انسانی کارآمد و مؤثر در اجرای مأموریت‌های تعریف شده دستگاه، امکان ارزیابی‌ها را آسان و نتایج به‌دست آمده را قابل قبول می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان در راستای دستیابی به اهداف مأموریت‌های محوله، اقدامات فنی و اساسی را انجام داده و قرار گرفتن در جمع سه استان برتر کشور و کسب عنوان نخست در همه شاخص‌های مورد ارزیابی نشان‌دهنده انتخاب صحیح مسیر و پایبندی به فرایندها است.

اکبری با اشاره به اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از آنجا که تلاش دولت در اجرای این طرح بر آن است که عرضه و تقاضا در مسکن متعادل و حتی عرضه از تقاضا پیشی گیرد تا قیمت مسکن کاهش پیدا کند و از سوی دیگر با سیاست‌گذاری‌های مناسب و اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن گروه‌های مختلف به ویژه جوانان و زوج‌های جوان می‌توان قیمت مسکن را کاهش داد و به تعادل نسبی رساند.

وی اضافه کرد: این استان با تأمین اراضی مورد نیاز فراتر از برنامه پیش‌بینی شده و روند اجرای مطلوب ساخت واحدهای این طرح در تمام شهرها، پیشتاز اجرای این طرح در کشور به‌شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این اداره کل با اجرای پروژه‌های کلان بزرگراهی طی سال‌های اخیر که در تاریخ استان نظیر نداشته، توانسته است به عنوان یکی از فعال‌ترین حوزه‌های اقتصادی این خطه ضمن کاهش هزینه و زمان سفرهای بین شهری، مصرف سوخت و تلفات انسانی به رونق و شکوفایی کریدورهای ترانزیتی جنوب شرق کشور کمک قابل توجهی کند.

اکبری گفت: این اداره کل علاوه بر حوزه مسکن و راه با سامان‌دهی اراضی دولتی و تدوین طرح‌های توسعه معماری و شهرسازی و توسعه محیط کالبدی شهر زاهدان توانسته است در عرصه توسعه استان و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم قدم‌های جدی بردارد.

وی افزود: به دست آوردن موفقیت‌های گوناگون و کسب رتبه‌های نخست برای مجموعه راه و شهرسازی نشان داد می‌توان در شرایط کمبود اعتبار و مشکلات اقتصادی، برای خدمت به مردم از هیچ اقدامی فروگذار نکرد.

کد خبر 706899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.