با این کتاب لغات آزمون MSRT و MHLE رو کامل یاد بگیر!

خیلی از داوطلبان آزمون های زبان دکتری مانند msrt و MHLE مشکل بزرگی در یادگیری لغات آزمون دارند. البته یادگیری کلمات انگلیسی برای همه افراد مشکل است و داوطلبان آزمون‌های زبان دکتری هم بخاطر کمبود زمان و همچنین پایه ضعیف بیشتر درگیر این بخش هستند. 

در این نوشته می‌خواهیم یک راهنمای کامل و اصولی برای یادگیری کلمات انگلیسی آزمون‌های زبان دکتری بر اساس کتاب واژگان جامع آزمون های زبان یا Fast Vocab ارائه کنیم.

روش لایتنر را جدی بگیرید!

با توجه به فرار بودن کلمات انگلیسی، حفظ کلمات فقط صرفا با روخوانی و تکرار اصلا کار اصولی نیست. روش لایتنر بهترین روش برای یادگیری لغت است. از جدول لایتنر ابتدای هر درس به هیچ عنوان غافل نشوید. هر کلمه را که یاد می گیرید یک تیک در جدول بزنید و مرورهای بعدی را نیز در همین جدول ثبت کنید. با این روش هیچ وقت لغتی را فراموش نمی کنید.

ترتیب دروس را رعایت کنید!

با این کتاب لغات آزمون MSRT و MHLE رو کامل یاد بگیر!

با توجه به اینکه ترتیب دروس کتاب فست وکب براساس اهمیت چیده شده اند، سعی کنید دروس را به ترتیب و از ابتدا مطالعه کنید. نکته دیگر اینکه بیشتر سوالات آزمون ها از نیمه ابتدایی کتاب مطرح می شوند. بنابراین بهتر است ترتیب مطالعه دروس را رعایت کنید. البته به هیچ عنوان در یادگیری کلمات انگلیسی محدودیتی قایل نشوید و حتما تا انتهای کتاب را با دقت مطالعه کنید.

از مترادف ها رد نشوید!

خیلی از داوطلبان فقط کلمات اصلی را مطالعه می کنند و از مترادف ها و متضادهایی که جلوی کلمات آورده شده است رد می شوند. اما توجه داشته باشید خیلی از کلمات مترادف بسیار مهم و کاربردی هستند و این لغات با وسواس و با توجه به اهمیت آنها آورده شده اند.

حداقل روزی یک ساعت مطالعه منظم داشته باشید

یادگیری زبان انگلیسی مستلزم مطالعه منظم و مستمر روزانه است. یادگیری لغت هم از این قاعده مستثنی نیست و حتما سعی کنید یک برنامه منظم روزانه حتی بمدت نیم ساعت را داشته باشید. بهترین زمان روز برای افزایش دامنه واژگان ساعات ابتدایی روز از ۶ تا ۸ صبح است.

تست بزنید

هرچقدر هم لغت یاد بگیرید تا زمانیکه از خودتان تست نگیرید نمی توانید آنها را در ذهن خود تثبیت کنید. در کتاب فست وکب، پایان هر ٨ درس یک سری تست واژگان از آزمون‌های مختلف آورده شده است. البته بهتر است آزمون های مختلف دیگری را از اینترنت دانلود و دانش خودتان را بسنجید.

معرفی کتاب Fast Vocab

کتاب واژگان جامع آزمون‌های زبان فست وکب یکی از کامل‌ترین منابع یادگیری واژگان انگلیسی در کشور است که 2200 کلمه بسیار مهم از چندین منبع اصلی آموزشی را گردآوری کرده است. مطالعه این کتاب برای شرکت در آزمون های مختلف مانند کنکورهای ارشد و دکتری، آزمون های زبان دکتری مانند MSRT, MHLE UTEPT و همچنین آزمون هایی مانند آیلتس و تافل بسیار کامل و کاربردی است و نیازی به مطالعه هیچ منبع دیگری ندارید.

این کتاب را می توانید از کتابفروشی های سراسر کشور و یا فروشگاه های اینترنتی کتاب از جمله فست زبان به نشانی fastzaban.com تهیه کنید.

کد خبر 706870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.