آمادگی روستای ده‌زیار برای اسکان و پذیرایی گروه‌های تعزیه سراسر کشور

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از اعلام آمادگی روستای تعزیه کرمان برای میزبانی از گروه‌های تعزیه سراسر کشور در ایام فاطمیه و مناسبت‌های مذهبی مختلف در طول سال خبر داد.

محسن روحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان با اشاره به اینکه روستای «ده‌زیار» به‌عنوان روستای تعزیه استان کرمان و کشور معرفی شده است، اظهار کرد: در آستانه ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه (س) و ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، امکان حضور و فعالیت هیئت‌های تعزیه در کرمان فراهم شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و انجام هماهنگی‌های لازم با هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای «ده‌زیار» کرمان، این روستا آمادگی پذیرش گروه‌های تعزیه از سراسر کشور را دارد تا هیئت‌هایی که قصد حضور در استان کرمان دارند، بتوانند به اجرای برنامه بپردازند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر گروه‌های تعزیه از سراسر کشور متقاضی حضور و اجرای تعزیه در جوار مرقد شهید سلیمانی هستند، تصریح کرد: به همین منظور امکان اقامت دو تا سه روز برای هیئت‌های تعزیه فراهم شده است تا این امر تسهیل شود.

روحی از پیش‌بینی برنامه‌های جانبی برای گروه‌های تعزیه مهمان در کرمان خبر داد و گفت: هیئت‌های تعزیه علاوه بر زیارت و اجرای تعزیه در جوار مرقد شهید سپهبد قاسم سلیمانی، در روستای ده‌زیار به‌عنوان روستای تعزیه کرمان نیز اجرا خواهند داشت.

وی ادامه داد: بازدید از اماکن تاریخی، گردشگری و مذهبی شهر کرمان از جمله موزه دفاع مقدس به‌عنوان نخستین موزه دفاع مقدس کشور که به پیشنهاد و نظارت سردار سلیمانی ساخته شده است و حضور در بیت‌الزهرای حاج قاسم و بازدید از محل ساخت گنبد جدید امام حسین (ع) و تل زینبیه در ستاد عتبات عالیات کرمان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای متقاضیان است.

به گزارش ایمنا، آئین سنتی مذهبی تعزیه در تمام مناسبت‌های مذهبی در روستای «ده‌زیار» برگزار می‌شود و امروزه بخش مهمی از هویت مردم روستا با خدمتگزاری به عزاداران امام حسین (ع) و ذاکران تعزیه‌خوان از سراسر کشور عجین شده است.

کد خبر 706854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.