ذوب‌آهن - استقلال / جنگ تصاحب جایگاه‌ اول و دوم لیگ برتر در فولادشهر

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران امروز در ورزشگاه فولادشهر با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در ادامه مسابقات هفته یازدهم فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران از ساعت ۱۷:۳۰ امروز _شنبه چهارم آذرماه_ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان با یکدیگر دیدار خواهند کرد. تیم فوتبال ذوب‌آهن جزو شگفتی‌سازان این فصل بوده است و با ۱۸ امتیاز از ۱۰ بازی در رتبه‌های بالایی جدول رده‌بندی قرار دارد و استقلال هم با ۲۲ امتیاز از ۹ بازی فراتر از انتظارات عمل کرده و در صدر جدول رده‌بندی ایستاده است.

گاندوها به‌دنبال طلسم‌شکنی پس از ۲۱۲۰ روز

ذوب‌آهن ۲۱۲۰ روز است که استقلال را شکست نداده است؛ آخرین باری که این تیم طعم پیروزی برابر استقلال را چشیده، زمانی است که وینفرد شفر هدایت تیم فوتبال استقلال را بر عهده داشت، همچنین در ۲۰ بازی اخیر دو تیم، استقلال صاحب ۱۰ برد شده و سهم ذوبی‌ها فقط چهار برد بوده است. در این ۲۰ مسابقه آبی‌ها موفق به زدن ۲۷ گل شده‌اند و ذوب‌آهن نیز ۱۷ مرتبه دروازه استقلال را گشوده است.

ذوب‌آهن _ استقلال / جنگ تصاحب جایگاه‌ اول و دوم لیگ برتر در فولادشهر

پس از برگزاری دیدارهای دو روز اخیر، حالا ذوب‌آهن پیش از این بازی حدود دو پله در جدول سقوط کرده است و اگر بتواند امروز استقلال را در ورزشگاه فولادشهر از پیش‌رو بردارد، نه‌تنها دوباره به رتبه دوم جدول رده‌بندی برمی‌گردد، بلکه می‌تواند بسیاری از آمارهای منفی‌اش برابر همین تیم تهرانی را هم از بین ببرد و استقلال را هم از روند صعودی درخشانی که دارد دور کند.

تکرار مصدومیت هافبک ذوب‌آهن قبل از بازی با تیم سابق

در آستانه تقابل حساس ذوب‌آهن مقابل استقلال، سبحان خاقانی بازیکن سابق استقلال که این فصل در ذوب‌آهن حضور دارد دچار پارگی رباط صلیبی شد. آن هم در شرایطی که فقط دو بازی برای ذوبی‌ها به میدان رفت و اسیر بدشانسی شد تا برای دومین بار طی دو سال اخیر با این مصدومیت تلخ و سنگین مواجه شود.

ذوب‌آهن _ استقلال / جنگ تصاحب جایگاه‌ اول و دوم لیگ برتر در فولادشهر

محمد ربیعی برای اولین‌بار استقلال را خواهد برد؟

جالب‌تر اینکه عملکرد محمد ربیعی، سرمربی ذوب‌آهن مقابل استقلال تعریفی ندارد؛ چهار شکست، دو تساوی و صفر برد آمار سرمربی جوان ذوبی‌ها مقابل آبی‌پوشان پایتخت است. ابراهیم صادقی مربی تیم فوتبال ذوب‌آهن نیز در کنفرانس‌خبری قبل از این بازی گفته بود که استقلال یکی از منظم‌ترین و باکیفیت‌ترین تیم‌های لیگ برتر است، این تیم را بررسی کردیم و انگیزه مضاعفی مقابل آن‌ها داریم، مسابقه مقابل تیم‌های بزرگ لذت‌بخش است، تماشاگران زیادی به ورزشگاه می‌آیند که همین موضوع بازی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

رکورد شکست‌ناپذیری آبی‌ها تداوم می‌یابد؟

تیم فوتبال استقلال بعد از پنج برد متوالی برابر ذوب‌آهن حالا تلاش می‌کند تا برای ششمین‌بار متوالی برابر تیم فوتبال ذوب‌آهن برنده شود. نکته جالب‌توجه و مهم برای استقلالی‌ها این است که مجوز مهدی هاشمی‌نسب امروز صادر می‌شود و سرطلایی استقلال در اصفهان و برای جدال آبی‌ها مقابل گاندوها روی نیمکت می‌نشیند.

استقلال با جواد نکونام در این فصل با وجود تمام مشکلاتی که داشته، خود را تیمی آماده و مدعی قهرمانی نشان داده و توانسته است فاصله به نسبت خوبی با سایر رقبا در صدر جدول ایجاد کند. تیم نکونام تاکنون تنها یک باخت و یک مساوی داشته و با کسب هفت برد، آمار خوبی به جا گذاشته است.

پس از پروژه موفقیت‌آمیز ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو، مدیران باشگاه استقلال درصدد آن هستند تا بتوانند پیش از دوئل امروز تیمشان مقابل ذوب‌آهن در اصفهان، کارت چهار عضو دیگر تیم خود را هم از سازمان لیگ دریافت کنند.

ذوب‌آهن _ استقلال / جنگ تصاحب جایگاه‌ اول و دوم لیگ برتر در فولادشهر

مشکل سقف قرارداد و دریافت آی‌دی‌کارت بیخ ریش آبی‌ها

محمد نوازی، کیانوش رحمتی و حمیدرضا رجبی، سه دستیار نکونام برای حل مشکل ثبت قراردادِ دیگر اعضای کادر فنی، پیش‌قدم شدند و گفته می‌شود که هر کدام از آن‌ها، حدود ۱۰ درصد رقم قرارداد خود را کاهش داده‌اند.

مهدی هاشمی‌نسب، یوسو، آنتونیو سسما و سعید اکبری، سه مربی و مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال، چهره‌هایی هستند که هنوز کارت فعالیت خود را دریافت نکرده‌اند.

مهاجم خارجی استقلال به تیم محبوب خود رسید

استقلال در دو فصل اخیر با حضور یامگا چهار بار به مصاف ذوب‌آهن رفته که در هر چهار مسابقه به برتری رسیده، شش گل به‌ثمر رسانده و هرگز دروازه‌اش باز نشده است. ستاره فرانسوی آبی‌ها با زدن چهار گل، پس از فرشید اسماعیلی پنج‌گله در کنار وریا غفوری، دومین گلزن برتر تقابل‌های استقلال و ذوب‌آهن محسوب می‌شود.

ذوب‌آهن _ استقلال / جنگ تصاحب جایگاه‌ اول و دوم لیگ برتر در فولادشهر

جواد نکونام پیش از این بازی گفته بود که همیشه به بازیکنان استقلال گفته‌ام باید خوب تمرین کنند، انگیزه خوبی داشته باشند و از آن مهم‌تر در زمان مسابقه خوب تمرکز کنند. ما در فصل جاری یاد گرفتیم که به‌هیچ‌وجه به جدول یا موقعیت تیم حریف و خودمان توجه نکنیم چون هر بازی و هر مسابقه برای استقلال حکم فینال را دارد.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن مقابل استقلال:

حبیب فرعباسی، پوریا آریاکیا، امیرحسین رنگرزجدی، سیدمحمد قریشی، شایان مصلح، کمال‌الدین کامیابی‌نیا، فردین یوسفی، محمدحسین اسلامی، مجید علیاری و محمدحسین اسلامی

ترکیب احتمالی استقلال مقابل ذوب‌آهن:

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی، ایمان سلیمی، سعید مهری، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، مهرداد محمدی و ارسلان مطهری.

سازوکار ذوب‌آهن برای سبزشدن ورزشگاه

طبق سازوکاری که عوامل برگزاری بازی مدعی اتخاذ آن شده‌اند، از مجموع ۱۵ هزار ظرفیت ورزشگاه فولادشهر، ۳۰ درصد آن یعنی ۴۵۰۰ نفر به استقلالی‌ها تعلق می‌گیرد و مسئولان ذوب‌آهن تاکید دارند این حداکثر ظرفیتی است که به شاگردان جواد نکونام تعلق می‌گیرد. البته اگر هواداران ذوب‌آهن نتوانند سایر سکوها را پر کنند و استقلالی‌ها بیرون ورزشگاه مانده باشند، طبق قانون باید همه آن‌ها به داخل فولادشهر فراخوانده شوند.

کد خبر 706821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.